MTB vid Pangutich Lake

Nu är vi hemma från USA sen några dygn och har väl börjat landa lite mentalt också. Har haft det toppen! Några dagar i Las Vegas och några vid Panguitch Lake och några dagar körde vi runt och utforskade.
 
Vid Pangutich Lake lyckades jag efter många om och men hyra och få dit en cykel. Jag ville ju så himla gärna cykla runt och utforska! Fick tag på en riktigt fin mtb med fullgung! (Spezialized Camber Elite 29") Riktigt rolig cykel och snälla stigar och vackra vyer och en himla massa djur (mest "mule deer", men även några färgglada fåglar och fjärilar). Området ligger kring 2500 meter över havet, och omges av backar, berg och dalar. Jag hittade rundor som började uppåt och slutade neråt, för att vara säkert på att orka ta mig hem. de flesta rundorna innebar 1½ timme uppför och ½ timme nerför. Uppför tog jag det lugnt, stannade och drack och tittade på naturen osv, men hann ändå undra väldigt många gånger varför man gör sånt här frivilligt. Nerför sen, himmel vad kul! Helt skakig och fylld med adrenalin!
 
Trailsen var precis på min nivå, kunde köra på i gott tempo nerför så länge jag fokuserade noggrannt hela tiden. Tack finaste Mia och Elna för ni lärt mig uppskatta MTB, dessa fina rundor och fina känslor hade aldrig blivit utan er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0