MTB-tur kring Bråvalla!

Idag var det så himla härligt väder så det bara gick inte att sitta på kontoret ända till fem. Smet lite tidigare och drog ut till området kring Bråvalla och kollade läget. Kombination jobb, lära känna trakterna och träning. Hittade nerlagt flygfält, militärt skjutområde, hällristningar, massa åkrar, en sporthall och fotbollsplan med joggande grabbar, gräsiga grusvägar, sommarstugor, genväg över åker, massa glada sprattiga islandshästar, fler hästar, himla massa rådjur, en fin rak otrafikerad asfaltsträcka (för intervaller på racern?), en hel del vind och en riktigt fin solnedgång! Och starkt lysande måne på hemvägen. Vek av från Finspångsvägen och spanade in Eneby centrum och Haga. Passade på att leka lite, prova hoppa runt lite på cykeln och så. Våga testa. Våga leka. Försöker lära mig tänket. Passade på att ta hållet förbi en trappa jag spanat in länge, tänkt att det är en lagom utmaning för mig om jag ska prova cykla ner för en "riktig trappa" nångång. Någon gång blev idag! Pepp pepp! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0