Swing fit!

Igår var jag på "Swing Fit" med Jenny från dansföreningen "Swing it Linköping". Det var första gången jag var där, och det var verkligen bra! Roligt!
 
Swing fit är ett konditions- och styrkepass upplagt som ett medelgympa-pass (uppvärmning, kondition, styrka, kondition, styrka, kondition, nervarvning, strech, avslappning). Fast med riktigt bra lindyhop/swing/jazz-musik och solo-jazz-steg i konditionsdelarna. Vissa steg var lättare, och vissa är rätt kluriga. Och många har härliga namn, som Camel walk, Shorty George (bilden nedan), Scissor kicks, Boogie back, Susie q, Sailors' kick, osv. Bara det är ju en underhållning i sig! Bra musik och roliga steg gör att man inte hinner tänka på att det är bra träning! =) 
 
Igen, igen, igen, känner jag! Fast det får nog vänta, bara en gång kvar nu (6/4). Man behöver inget medlemskap och man betalar per gång. Enkelt och bra. Hoppas det blir mer av sånt här framöver! Om folk bara visste detta fanns borde det vara lång kö in, tänker jag. =)
 
Jenny =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0