Min första träningstävling i orientering!

Jag har ju gått en minikurs i orientering i vår, tre måndagskvällar med Robban från OK Kolmården (där jag också är medlem). Så nu var det dags att testa enklaste banan på en NOK-träning (flera olika klubbar som har träningstävling ihop). Denna gång i Svärtinge. Jag blev guidad igenom hur det funkar på tävling, fick låna pinne och så. Njöt av fina skogar och av uppehåll som gick över till sol. Irrade runt lite på två kontroller, men annars gick det rätt bra. Hittade alla kontroller, i rätt ordning, och är nöjd med min första gång. Det så härligt att springa i skogen och det känns som om tiden bara flög iväg. Efteråt stannade jag kvar och minglade runt och njöt av skratt, eftersnack och den härliga stämningen. Snackade med en trevlig tjej, och sen hittade jag en kollega som kört samma bana som mig. Kul!
 
 
Såg idag att jag inte kom sist! Utan kom in som sexa (av elva) på min sträcka (NOK-E)!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Fagerström

Så kul. Morfar lärde mig att orientera - säkraste sättet är det man vinner på hävdade han alltid. Inte gena över backar utan långa säkra vägen runt :-).

2014-05-14 @ 16:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0