En lördag i Stocholm med Frida!

I lördags tidigti tidigt (speciellt med tanke på att vi var ute och buggade till sent på natten) gick jag och Patrik upp och hoppade på tåget till Stockholm (sov nog hela resan). Men det var lätt, vi skulle ju fira min fina vän Frida som bor i Mora men bestämt sig för att fira sin 30-årsdag med en långhelg i Stockholm. Hon fyllde den med kultur, vänner, familj och god mat. Smart tjej det där. =)
 
I lördags var det Moderna museet på schemat, och den stora fina röda ballonghunden (Balloon Dog av Jeff Koons) var den som blev det stora samtalsämnet. Och vi fick INTE röra den, den vaktades av flera vakter. Men oj, man blir så himla sugen att känna lite på den!
 
Efter gemensam lunch blev Frida kidnappad till nån hästaffär och jag och Patrik passade på att ta ett varv i stan. Sen blev det lyxfika, spa, make-over av Frida, ett försök av mig att fota henne, tapas och presentöppning. Det var verkligen en superdag, kändes nästans om att fylla år själv. Det var riktigt roligt att umgås med Frida och hennes familj och vänner. Vilket härligt gäng! Många skratt!
 
Då Emi var på weekend i Katrineholm hos Lisa så passade jag och Patrik på att sova över på hotell med bonuspoäng han samlat i jobbet. (Tänk det finns nåt gott i alla fall med att han alltid är iväg och far.) Sen tog vi sovmorgon, åt lugn frukost och gick en runda innan vi åkte hem. Skönt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken kul hund! Bra idé på födelsedagsfirande!! :)

2014-11-21 @ 11:12:49
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0