En helg utan Patrik

Vilken märklig helg! Patrik var i Japan och mitt besök blev inställd. Tänkte att jag skulle passa på att slöa och fixa hemma, men så blev det inte. Blev ganska fullt upp ändå. Med rätt mycket grejer jag inte brukar göra, och det är ju roligt.
 
I fredags var jag ute och buggade på Borgen med Gabriella och Jonas och ett gäng från buggkursen som vi går nu på måndagkvällar. Det där med dansband, tja, mycket musik som är lite väl smörig kanske. Men det där med att bugga, det är ju galet kul! Speciellt när det går fort eller man dansar med nån som det liksom bara funkar med! Fanns två-tre stycken såna på golvet i fredags. Jag tänkte stanna en stund, men hade ingen klocka... Men typ 500 gapskratt och 3 liter vatten senare så var visst klockan halv ett! Tiden går fort när man har roligt.
 
Per-Håkans, som spelade på Borgen i fredags.
 
 
Ut och bugga, när gjorde jag det sist? 4-5-6 år sen? Jag har även läst skönlitteratur i många timmar, förutom resan till/från Istanbul minns jag inte när jag gjorde det sist? Jag har bakat bröd (minst ett år sen sist?), spelat gitarr (inte gjort sen jag flyttade i december)... osv. Jag och Käti har dessutom hängt upp gitarrerna på vägen, efter vi lagade middag ihop igår. Så nu kanske det blir mer spelat.
 
Lördag förmiddag gjorde jag en mer vanlig sak för mig, cykla. Fast jag cyklade MTB i regn och lera med 20 pers från klubben "Tajts MTB". Ett trevligt gäng som inte hetsar och kör på lagom nivå. Riktigt roligt, men riktigt lerigt. Lera/grus överallt, dvs även i ansikte, mun, ögon, hår... Det tog många timmar att få mig, cykel, kläder och lägenhet ren efter det.. Men lätt värt det! Halva nöjet var att se Emi's miner, hon gjorde sitt bästa för att se så uttråkad ut som möjligt. ;)
 
Men behöver jag säga att jag var trött på lördag em/kväll sen efter fredagens dans och dagens cyklande och tvättande? Tur Madde och Jonas gjorde mig sällskap på hundpromenad och sedan lagade mat hemma hos mig. Typiskt bra sällskap, som man kan umgås med även om man inte är på topp!
 
Jag har även druckit glögg och ätit pepparkakor. I oktober. Vad hände där!? Jo, det som hängde var att jag åkte till Linköping och hängde med bonusbrorsan Marcel. Vi käkade lunch på stan, promenad vid Stångån, pärlade armband på ikano (!), shoppade på ikea och biltema (passa på när jag och bil var på besök) och sen åkte vi hem till honom. Där bjöds det på glögg och pepparkakor. Gott!
 
Fina vänner. Fin helg. Gott liv. Fast jag har varit tröttare än tröttast. Och så saknar jag min fina Patrik såklart, som är och jobbar i Japan. <3
 
Bjuder på några mer eller mindre suddiga mobilbilder från helgen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0