Sista helgen i Kuggeboda?

Förra helgen var vi i Kuggeboda, tänkte ta en troligen sista helg där för säsongen (som vi sover över i alla fall). Det var molnigt och väldigt blåsigt och kyliga vindar, men skön luft och jag njöt. Vi lät bli att bjuda in en massa folk (fast mamma och Lars bjöd in sig själva), och det vara skönt att bara vara.
 
Varje gång jag kommer ut dit och kommer innanför grindarna så tar jag ett djupt andetag och fyller hela mig med Kuggeboda, och så känns det som att alla onödiga tankar bara blåser bort. Där är så skönt att vara. Sen sover så himla gott där ute, som en stock. Tyst och friskt, och så älskar jag att när man vaknar till kan man snegla ut i vardagsrummet eller ut över åkern och havet och lyssna, och bestämma om man ska somna eller gå upp. Eller som nu, ligga kvar och prata. Skönt. Det är så häftigt med alla olika väder och tider på året dygnet och året där ute. Det är så himla stor skillnad om det är varmt, barnskratt, fiskmåsar, sol och båtar, eller om  det är ett riktigt sommaråskväder som drar fram. Eller om det är vårens första varma strålar som kämpar sig fram vårens första arbetsdag där ute. Eller om det är blåsigt sensommarväder, och helt tyst från andra ljus än regn och blåst. Eller om det är kylig och vacker stilla höst. Eller glittrande kall vinter. Jag gillar allt, för det är så mäktigt och fascinerande.
 
...men vad som är mindre skönt är när man varit ute och sprungit en runda i blåsten, när man har shampo i hela håret upptäcker att varmvattnet är slut! Varmvattentanken där ute är liten, vattnet räcker till fyra pers duschar om man är snabb som attan och inte diskar. Men den blir varm snabbt, och det är ju bra även om det inte hjälpte mig just då. Speciellt inte om det är kallt i stugan. Det kan ha varit NÅGON som duschat varmt länge medan jag var ute och sprang....! Gissa om denna NÅGON fick en iskall och blöt kram sen! Muhaha! Denna NÅGON uppskattade visst inte min långa, iskalla och blöta kram och vrålade i högan sky, och Emi stämde in och ylade för full hals. Hahaha, vilken syn! =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Någon

Men känner mig oskyldigt anklagad, det var varmt när jag duschat klart! (om kanske lite svalare än i början) :)

Svar: Hej Någon. Tycker om dig ändå! <3
Karla

2014-09-07 @ 17:26:05
Postat av: Mikael

Haha, jag kan se det framför mig! :D

2014-09-09 @ 09:56:29
URL: http://mikael.hiltons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0