En underbar söndag.

Igår var en lugn dag och inatt blev det tillräckligt med sömn. Så jag vaknade superpigg och taggad på att göra allt. Det blev kanske lite väl med två rejäla utflykter. Helt klart en superhärlig dag. Superhärlig helg, känns som om jag bockat av lite av den sommar som jag missat de förgående veckorna. Men nu är jag verkligen heeeelt slut.
 
Morgonutflykt med Emi. Vi traskade igenom dramatisk Kolmårdsnatur, uppför väldigt många höjdmeter. Flera små pauser på vägen upp för att hämta andan och leta efter potentiella utsiktsplatser.
 
Väl uppe planade det ut och vi hittade, rätt otippat, en göl och en trevlig grillplats. Vem orkar ta med middag upp hit?
 
På vägen tillbaka tolkade jag skyltarna bättre och hittade en pil mot en utsiktsplats. Upp ännu en bit och sen äntligen kunde vi se ut över landskapet. Långt bak till vänster i bild syns Yxbacken. Man såg även stan och delar av Bråviken. Häftigt! Mitt fina fina sällskap för dagen var såklart Emi. Här lite missnöjd för att skott från skjutbanan hördes när vi kom upp på höjden. Stora vovven blir ganska ynklig av skottljud, första steget är fälla bak öronen och ner svansen. Älskade tramsvovve. <3
 
Åå vad jag gillar Kolmårdsskogen!
 
Även om det inte var så jättevarmt ute var jag svettig och vovven flåsig. Så vi stannade och simmade i Ågelsjön på vägen hem. 20 grader och friskt härligt vatten. Mycket nöjd vovve och mycket nöjd matte. Så himla skönt!! Detta är verkligen livet!
 
Lunch. Sen var ju dagens plan att cykla en lite längre runda (med årets mått mätt). Jag har ju knappt cyklat i sommar! Så jag laddade med gott i fickorna och gav mig ut på en cykeltur runt Glan. Lugnt och skönt tempo med många korta pauser. Ingen mening att ta ut sig (det är svårt att gena över en sjö om man blir trött!).  Stannade och fikade hos Anna på vägen hem, himla mysigt. Sen motvind sista två milen...
 
Väl hemma kom jag på att jag hade ett paket att hämta ut, så fick även bli en promenad genom Folkparken till Ica Strömmen. Spännande när man inte vet vad det är! Det var ett paket med lite av varje från min fina vän Susanna som bor i Malmö. En fin tröja, ett kort på lilla Agnes, en text jag blev alldeles glad av och väldoftande hudkräm. Vilken bra avslutning på bra dag!
 
Lagom till läggdags kom Patrik hem, från att ha hjälpt Rebecca att flytta till sin lilla stuga i Gustavsberg. Håller tummarna för att hon trivs på nya jobbet där idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0