Karlskronahelg

Nu har vi inte varit i Karlskrona på länge och inte heller iväg nån helg på länge. Så det kändes som det var dags. Tajmade det med Karlskrona December Swing (en lindy hop workshop som är första helgen i december varje år) och nästan med Emis födelsedag.
 
Det blev inte så mycket dans för min del i år, gick ingen kurs. Men gick på en prova-på-klass i stepp och sen på kvällens baluns med livemusik. Det var massa andra hemvändare och "gamla" dansare där, såna som jag dansade med förr. Det var riktigt roligt att träffa alla! Jag var inte heller ensam med stor mage på dansgolvet! En tjej skulle få barn i början av januari, jag i slutet, och en i februari. Men det gick fint att dansa (även om man blir lite extra andfådd och trött i fötterna och kanske hoppar över de allra snabbaste låtarna).
 
Annars passade vi på att spana in nya lekplatsen i Hoglands park (som jag hört av kollegor var spännande), gå en sväng på stan, mysa hemma hos mamma, fira Emi (mamma brukar se till att hon får köttfärstårta när hon fyller år) och så tog vi en skogspromenad i Johannishus (mamma, Emi och jag). Innan vi åkte hem blev vi bjudna på lyxfika hos pappa med nybakade chocolate chip cookies. Mums!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0