Eko-disktrasa

Ja, mina vänner, vad tror vi om det här?
 
Detta är en miljösnäll disktrasa av bomull och bambuviskos (bambu från certifierad odling). Den är tillverkad helt och hållet i Sverige. Bomull och bambooviskos ska ha bra uppsugningsförmåga, men behöver tvättas en omgång först (så kan inte ge er en recension direk)t. Den tvättas i 40-60 grader, och/eller kokas i kastull eller i mikro 3 min (blöt såklart). Den ska hålla länge såklart, men när man tröttnar på den så slängs den i komposten. Den är märkt med Bra miljöval och blev utvald till Årets textilprodukt 2009.
 
Jag är lite skeptisk faktiskt ändå, trots att det låter så himla bra. Men ja, vi får väl göra ett försök! =)
 
Jag har länge tänkt köpa en men inte blivit av, men denna hittade jag på turistbyrån häromdagen när jag skulle köpa konsertbiljetter!
 
 
 
Den ovan från turistbyrån kostade 69 kr, faktiskt billgiare än de jag hittat på nätet. På nätet hittar man mest Ekelunds diskdukar, som är lite större än denna. Eller disktrasor av lin, t.ex. denna på jordklok. Googlar man på miljövänliga disktrasor så får man också massa tips på vilken typ av maskor och garn som är bra om man ska sticka egna. Men så pysslig är jag inte. ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi har såna där från Växbo Lin. Fungerar bra tycker jag! Inte lika bra uppsugningsförmåga som en vanlig en dock, men det får man väl ta. Hade även en från Ekelund förut, har faktiskt för mig att den var bättre, men inte hittat den härikring och lite glömt bort den. Ser fram emot din recension :)

Svar: Åh! Intressant! =)
Karla

2015-02-16 @ 11:53:48
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0