Långpass i dagsljus

Jomen visst springer jag ännu, om någon skulle undra. Jag har ju liksom alltid gjort det mer eller mindre (i höst 15 år sen jag gick med i löpklubben). Oftast mindre. Oftast lugnt och trevligt snack-tempo och byta-i-huvudet-tempo. Utom på våren för då brukar jag trappa upp inför Göteborgsvarvet och springa längre.
 
I år blir mitt tionde Göteborgsvarv. Tionde och snabbaste kanske till och med? För jag tränar nu inför ett marathon (!!) som jag har inbokat 2 maj i Prag. Så Göteborgsvarvet några veckor senare borde ju gå i bara farten efter det? På tal om fart, det är nåt jag inte har. Jag tror man behöver springa intervaller/fartpass mer än två gånger om året om man ska bli snabbare.. Men nu är jag inte med och springer med nån klubb, och då blir det absolut inte av.
 
Hursomhelst är det trevligt att springa i dagsljus. Igår var det ljust nästan hela min runda trots att jag stack ut ganska sent på eftermiddagen. Det kändes fint. 20 lugna kilometer. Heja mig. Prag here I come! =)
 

Första bilden är på nya bron/bryggan/gångvägen som är en av de få pusselbitar som är kvar i pusslet att få en lång sammanhängade promenad på båda sidor strömmen. Lyx!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0