Didysling Lisca Rainbow

Min senaste pärla i sjalsamlingen är en ringsjal, en fantastiskt härlig färgglad och mjuk ringsjal!

"Didysling Lisca Rainbow" heter den. Didymos är ett tyskt märke som gör riktigt trevliga sjalar, och deras sjalar heter Didysling. Lisca syftar till deras sjalar som är värda på ett särskilt sätt; diagonalvävda på sätt som ger ett relativt tunt, väldigt mjukt och lättarbetat tyg med stretch på diagonalen. Alla deras sjalar är av organiska material, denna i 100% bomull. 

 

Provade flera sjalar på Knyt-an igår, mest för att vi hade vägarna förbi en av de få (den enda?) butiken som säljer vävda sjalar. Lyxigt att få känna och inte bara spana på nätet och eller försynt spana in andras sjalar. 

 

Just denna fastnade jag för (både fantastiskt tyg och fantastiska färger)! Även pappa/morfar tyckte färgerna var så härliga. Trots det hängde jag tillbaka den med en liten suck och tänkte att jag inte borde spontanköpa en sjal. Men idag på vägen hem överraskade pappa/morfar med att köra in till butiken igen för att köpa den åt oss! <3 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0