Kuggebodaidyll

Alltså det här är inte sant. Såhär bra kan det inte vara. Semester. Sommar. Kuggeboda. Mamma som mormor. Kajak. Rodd. Springa. Vänner. Hav. Bad. Saltvattnet och tystnaden som omfamnar när man dyker i, som kontrast till barnlek och kossor. Dagarn fulla med ingenting, med kärlek, vänner och annat som gör en glad. Hemma från 1,5 vecka ren lycka. Tack. Amen.
 
 
Tid med mamma/mormor. <3
 
Hängmattan är uppe!
 

Måltider med fina utsikter och god mat.
 
En liten Albin som blir 6 månader och får sina första matbitar (ungsbakad morot, smajl mot Danne med broccoli i munnen, Jocke som visar hur man äter gurka, snor pappas banan på picknick i Söderköping på hemväg)
 
Utflykt till ön och fika med älsklingarna i solnedgången. Alltså wow.
 
Kul att båten var i och kajakerna på besök (de brukar bo på Långö annars). Kul att få tramsa runt i kajakerna med brorsan och få komma ut på egna träningspass till sjöss! Lugnt till havs så vågade mig på upptäcksfärd.
 
Brygghäng deluxe. Mia och Edvard på besök (bebismys i tält!). Kor som tittar på. Hund som får vara med. Mamma och Lars på besök.
 
Mamman som fick springa sin första mil på ett år (!!) och pappan som fick tvätta sin bil.
 
Busig glad unge som upptäcker världen och som aldrig är stilla?
 
Att omges av sånt här blir själen glad av.
 
Tramsande och häng hemma hos pappa/morfar.
 
Utflyktsdag, hälsade på Hanna och Henke i Kristianopel och Linda och Daniel på Sturkö.
 
 
 
(Jag vill inte skryta eller göra någon avundsjuk med att lägga upp fantastiska bilder. Jag vill bara unna mig att vara glad och njuta av nuet, det är lätt att glömma. Också, att kunna gå tillbaka till gamla inlägg gör mig mer glad och levande när det känns grått och trist och orättvist i världen. Den blir inte mer rättvis för att jag går och surar...! Kram till alla de som behöver!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0