Premiärknyt!

I torsdags kväll jag premiärknöt jag min gröna kortsjal med bebis! (Jag har övat några gånger med nallebjörn först, men det är inte samma sak..). Första knuten jag bestämde mig för att lära mig heter Kangaroo och passar bra för bebisar. Det gick över förväntan och kändes riktigt bra faktiskt, till och med första gången! Nu har jag använt den varje dag. På lunch med Ulrika på stan i fredags, på fest igår, i skogen idag och jag är supernöjd! Sen att den är grön och känns vårig är ju bara en bonus!
 
Den är inte alls lika mjuk, gosig och lätt att jobba med som min turkosa långsjal. Känns lite styv och bråkig innan man får i en bebis så man har lite tyngd att jobba med, men när bebis är i kändes det jättebra. Denna knut avlastar inte riktigt lika bra som den jag brukar göra på långsjalen, men så länge han är såhär liten är det inte så stor skillnad. Knuten går snabbt och enkelt att göra, det är mindre sjal att trassla in sig i och jag gillar  att inte ha tyg i armhålorna! (jämför med den andra knuten jag brukar göra här)
 
Tadaa!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tjohoo!! Låter som ett bra komplement med en kortsjal! :D Går det mycket fortare att knyta?

Svar: Om man ska knyta den utan att den nuddar marken så går det mycket snabbare, annars är det nog lika. Eller beror på hur mycket man övat. Men det går definitivt snabbare att få ut honom och av sig den!
Karla

2016-03-07 @ 12:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0