Gårdagen!

Hur kunde gårdagen som började så mörkt och regnigt sedan ge en sån otroligt vacker och skön eftermiddag!?



Fönstret hemma med utslagen amaryllis. Njutning.


Man får väl passa på när ute ropar på en! Det blev en löptur med Emi i koppel och kamera i vätskebälte. Vätskebälte är bra att ha till allt möjligt!



Underbara vackra världsarvsstad med allt vatten och sina mastkranar och kruthus. Tagen från min kulle på Långö.



Man skymtar saltöhusen och vattnet mellan villataken på Långö.



Bildbevis på att det finns vindstilla dagar. Tagen från Lilla pantarholmen/Södra Långö.



Skyline från långöbron. Karlskronas stadsarkitekt pratade förra veckan om att det finns en tradition att bygga höga hus på höga punkter i staden. Förstärka topografin. Det var ett argument för saltöhuset, jag kände ett behov av att studera detta. Vad tycker ni?



Samma bild, fast på vägen hem efter en löptur längs borgmästare kajen och runt björkholmen.



Hittade också en mördarbrant backe på Björkholmen att köra backträning i. Wee!

Än kan jag springa långt bara på lyckan att få springa igen!



Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken fin amaryllis i föstret! :) Du tar så fina naturbilder. Njutbart! Klart vi vill hänga med på stan en runda. Vi ska iväg kl 17 men jag tror vi kan hinna innan det. Ska visserligen fixa efterrätt också. Hm, jag skickar ett sms till dig sen! :) KRAM

2009-12-11 @ 13:12:38
URL: http://majjamus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0