Klättring!

Igår klättring i Norrköpinh med Elna, Tobbe och Jenny! Första gången kag klättrar sen de få gångerna jag provade när jag bodde i usa 2006. Kul!!! Men stackars händer... När de var helt slut bytte vi till gymnastik och sen prehab i gymmet. Vilken kanonkväll!

The Tallest Man On Earth & Idiot Wind - Working Titles

Detta är ett härligt klipp med musik från Idiot Wind & The Tallest Man On Earth (Amanda och Kristian Matsson), från när PSL, svt, hälsade på dem i deras bostad i Dalarna.

Vår i Åhus!?

I helgen blev det en sväng till Åhus och tillbaka för att fira Patriks syster och pappa som fyllt år och träffa släkten där. Gott, mysigt, trevligt som vanligt. Helt träningsledigt, för min del. Skönt faktiskt. I lördags var det sol en stund och vi var ute och försökte dra in så mycket hopp och ljus och värme som möjligt.

Alla-hjärtans-dag-helg

Förra helgen fick vi ta igen Alla hjärtans dag. På fredagen var vi på en fantastisk konsert med Tallest Man on Earth, Kristian Matsson från Dalarna. Riktigt bra. Han har vuxit mycket senaste året. (Dock inte på längen, fortfarande superkort.) Jag har sett honom på ett litet hak i Malmö för några år sen. Men nu turnerar han runt överallt och har hans konserter i Sverge blev fulla direkt. Vi var inte i största salen på Konsert & Kongress här i Linköping utan en av de mindre och det blev ganska personligt och mysigt tycker jag. Han hade med sig lite blås också, det var rätt tervligt, även om jag väldigt mycket gillar hans gitarrspels ensamhet på scenen också. Han har tydligen turnerat och blivit populär i USA. Där lärde han också känna förbandet, Strand of Oaks från Philadelphia. En skön kille det med, som vi faktiskt snackade lite med i pausen mellan förband och huvudband.

Här var en film på youtube från Linköping som någon vänlig själ lagt upp. Det är från extralåtarna. I första halvan gör han sin låt "The Wild Hunt" och i andra överraskades publiken av hans fru (Amanda Hollingby Matsson fd. Bergman, med artistnamnet Idiot Wind) som kom in och de sjöng en cover på Paul Simons "Graceland" ihop. Härligt!

Lördagen. Bara hänga med varanda och gå på "vår" restaurang på kvällen. Prisvärt. Lugnt och skönt. Gott.

Det är himla kul att vi alltid hänger med massa folk, det är verkligen guld! Så kul! Men vilken himla bra helg vi hade själva också. Vi hann "prata ifatt" om allt möjligt och ja, efter en toppenhelg själv med Patrik så blev jag i alla fall jag påmind om att jag är mer kär än nånsin! Vi har verkligen hittat rätt. <3

Bianchi Jab Performance 29.3

Välkommen hem, fina Bianchi! I vår och sommar ska vi utforska Östergötlands skogar på nära håll, du och jag. Vad jag längtar.

..och lillebror, dig ska jag försöka slå på cykelvasan, bara så du vet!

Cykelhörn. =)

Min gamla trotjänare, Nishikin, ska nu får gå i pension. Jag köpte den begagnad av en tjej i Jämjö 2003. Fulldämpad och tung, men pålitlig och gått helt felfritt och oj vad kul vi haft. Vi har cyklat mest grusvägar kring diverse fritidshus. Men också med packning från Karlskrona till Örebro. Asfalt. Tänk vad som går, om man kan så lite om cyklar att man inte vet att det inte borde gå! Den har också tagit mig fram på cykelvasa x 3. Men nu får den bli en Karlskrona-cykel och sen en vintercykel. Lite lugnare tempo helt klart.

Sista dagen i Duved

Sista dagen i Duved hade jag finkameran med mig hela dagen. (Det var visserligen ett tag sen, men sorterat bilderna först nu.) Jag och bror började med att traska upp till stora liften för att hänga på låset och åka helt orört nypistat. Vi tog några härliga, snabba, endorfinhöjande lyxiga åk och sen mötte vi upp gänget och hade en riktigt rolig heldag där vi alla åkte utför och alla åkte bra! Rebecca åkte väldigt bra för att vara sin tredje dag! Hon visade också oss ett gupp som vi lekte lite på..  På väg hem från inlämningen av skidor och snowboard blev det plastpåse-race för att sen övergå i snöbollskrig. Här bjuder jag på några av den dagens bilder, som jag tycker sammanfattar veckan ganska bra. Mycket utomhus, mycket familj, mycket trams och lek och fart men också tid för god mat/fika och häng.Fint det.

Vila i frid, Joel.

Sluta! Denna värld är så orättvis! Det är ofattbart! 37 år är för ungt! Jag vill inte ta in detta. Det går inte att förstå. Måste. Försöka. Förstå.

Min bonusbror lever inte längre. Han var en duktig konstnär och kompositör, väldigt fin och omtänksam.. Så många som gillade dig så mycket..

Vila i frid, kära Joel. <3

Iphone och sol

Nu är jag med iphone! Vilket innebär att det finns en app som det går att blogga ifrån. Passar på att prova nu när jag inte fått liv i datorn efter helgen. Håll till godo, jag sitter inne med några riktigt fina bilder på utförsåkningen i Duved. Men nu får ni två soliga bilder hemifrån på lunchrasten igår! Tulpaner från Maria och Olle och ny tygkasse jag beställt av Bräkne-Hoby (Lars Lindquist, sångaren i Billie the vision, hans soloprojekt).

Grattis Lars!!

God morgon, vänner! Idag fyller denna stiliga, modiga man 50 år! I Duved åkte han utför för första gången! 2012 persade han på halvmarathon med 1.39. Antal lopp han har genomfört på cykel, löpning, och skidor är svårräknade. En bra förebild helt enkelt. Denna födelsedag tjuvstarade vi i Duved med champage, presenter (förkläde på bilden) och riktigt lyxig god middag på en italiensk restaurang i Åre. Grappa hette den och hade mysig inredning (dock lågt i tak), trevlig personal och riktigt riktigt god mat och dryck. (Carpaccio på bilden, fint det!)  Efterrätten blev hemma, inte riktigt lika fancy utan en hederlig kladdkaka. Kompenserade detta med en grädd-skidbacke och 50 ljus. Ja, som sagt, i vår familj gör man lite som man känner!

Hoppas du har en toppendag, Lars!

Grattis Rebecca! =)

Mitt i veckan fyllde Rebecca år. Och hej, välkommen till vår knäppa familj. Inget är som det ska utom man gör som man känner för i vår familj. Rebecca gillar potatis, väldigt mycket. Kall, varm, kokad, stekt, bakad, mosad, whatever. Så ja, det är en kall kokt potatis med ett ljus i framför henne på bordet. :P

På kvällen gick vi ut och åt på det ända stället i Duved som serverade bakad potatis.... sen stugmys då. Av det bästa slaget, med skratt och bus. =)

Stugmys

Saknar det. Det är lite tomt här, men lite skönt med plats. Ser ni vad mysigt vi hade det. =)

(bildsortering pågår)

Jag lever i en kub?

I en vecka har jag farit runt bland molnen (bokstavligen) utan några andra tankar än nuet och utan några tider att passa... Man äter när man är hungrig, sover när man är trött och är ute så längde det är ljust. Det är fint det.

Men idag känns det som om jag har kastats in i en kub, tillbaka i mitt ganska kantiga liv och allt jag försöker få det att innehålla. Jag kastas hit och dit mellan olika möten, projekt, viljor, känslor, intressen, krav och drömmar. Men rutiner och vardag är inte så tokigt det heller, jag ska bara få ordning på de där rutorna och kanterna så de hamnar rätt. Sen, snart, kommer det fler bilder från Duved! =)