Malmö och kakel


Jag har köpt plast och Patrik har klippt till och satt upp. Rättvis arbetsfördelning va? Fast jag har gjort lite annat med faktiskt. Nu känns det som vi har ett hel nytt badrum, med ny färg på kaklet, nytt duschdraperi, nya handdukar och mattor.... Men rosa? Hur tänkte nån? Ljusrosa kakelbård och beige golv?

...och hur tänkte de här då?

Jag och mamma har varit och hälsat på min kära lillebror som flyttat hemifrån. Nu bor han på 5e vån i ett 13vån hus i storstaden. De förra ägarna hade intressant smak. De hade vinröd hall och gulvitrandigt vardagsrum och sen detta fina kök. Jag upptäckte att marmorn bara var sån plast som vi just satt. Under vitt kakel. Varför gömma det bakom ful plast? Nu är den borta i alla fall!


På tal om kakel... vad har detta för färg?


Skylt på toadörren.


Nytt köksbord, hall, vardagsrum


Turning Torso syns från sovrummet!


Från vardagsrummet ser man en termometer (praktiskt!) och hustak. Man hör fordon och sirener. Från köket ser man ännu ett 13vån hus och ett tak till ett dagis som ser ut såhär:


Asfalt. Vilket spännande dagis..

Vi hann med en kort sväng på restaurang och på Ribban med Ida. Trevligt.


Mysigt!

Kommentarer
Postat av: Karro

Mitt badrum har ju också det fruktansvärt fula beige/rosa kaklet! Fast golvplattorna och den lilla randen matchar (jag var tvungen att gå och titta efter). "Standardutförande" varför var det inte grått? Typ mörkgrå kakelplattor som golv och vitt på väggarna utan någon konstig rand?

2010-09-17 @ 10:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0