Allmendinger gillar i-ord

Tips: om ni nångång ska läsa Allmendinger, slå upp kapitlet i ordboken som börjar på "i-" så klarar ni er väldigt långt!

Exempel bara från de senaste 10 sidorna:

incommensurability - disproportion, oförenlighet, ojämförbarhet
inveterate - inbiten, oförsonlig
inherent - medfödd, (eller inneboende..)
intersubjective - intersubjektiv (något som förstås/besläktas/används av många, tex intersubjektiva diskussioner)
incrementalism - stegvis ökning, små små förändringar i taget?
indigenous - infödd, naturlig
implementation - genomförande, utförande
impediments - hinder
inevitably - oudvikligen


försök säga inevitably en fredag kväll efter för många ord och för många timmar! eller skriva incommensurability rättstavat på första försöket!

eschewal - ....det får ni slå upp själva. Vem sjutton använder det ordet hursomhelst?


Ja, jag börjar tröttna på boken, behövde nåt att tänka på för att arbeta mig vidare genom boken. Leta långa i-ord gjorde läsningen lite roligare och jag sitter ju ändå vid datorn och googlar ord och koncept och teorier hela tiden ändå.


Slutsatsen på kapitlet jag just läste:
Pragmatism som en filosofi kan ses som anti-teori, men den är faktiskt väldigt teoretisk... (slarvigt översatt)
.....jasså, det blev jag ju klokare av!? Får sova på saken!

Godnatt mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0