Kvällens cykeltur

Trött blä tråkig skitdag. Inte en själ i hela kommunhuset och absolut noll motivation. Utan radio eller musik är det för trist och tyst, men hade jag det på så bara blev jag distraherad. Tomt tomt trött trött godissugen jaa.. Ica för nära.

Hem, mellanmål, träna vovven, spela lite gitarr medan vovven taggar ner, på med cykelkläder och klappar om cykeln lite och sen börjar det spöregna, sånt där verkligen åskregn som bara häller ut liksom. Och alla bra kartor jag har är på jobbet. Tvekade, väntade 10min sen ut.

Blött, grusigt, grusblandat regn/stänk kom uppifrån, nerifrån, framifrån och bakifrån och efter 2km började skorna läcka in och efter 3 km hade jag en sjö i varje sko. Kände hur ändan börjar bli blöt. Knastrar om tänderna. Håret känns som svinto. Stänkskärm fram hade varit nice, men den bak hjälpte ju inte jättemycket heller. Sen vände det, och jag blev taggad och peppad av förutsättningarna. Så knäppt på något sätt. Sen slutade det regna. Blev en riktigt trevlig tur ändå. Men wow, sen tog de tid att få sig själv och alla saker rena. Till och med underkläderna var sandiga! och cykeln och alla växlar bara knastrade. Gött att sommar-bo på ett ställe med vattenslang!

Det ända som var torrt när jag kom hem var överkroppen. Min nya knallgula cykeljacka från craft, med det tjusia modellnamnet "active rain" för mvg i betyg! Plus för den stora fickan på ryggen som rymmer allt möjligt. Tex Patriks lilla kamera (i kamerafodral och platspåse, don't worry honey).





(Ingen karta = okreativ runda, pallar inte cykla vilse en regnig kväll såhär)

Mamma, du som var sugen på att cykla här i trakterna, såhär ser en del av Rottnen runt ut. Verkar vara lite bilar, mycket grusväg, några men väldigt fina ställen att rasta på. =)







Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer gärna och cyklar - även i regn från alla håll !!!

2011-07-27 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0