Blåbär och timmer

Hanna har börjat en ny bloggutmaning, att försöka hitta en bild som sammanfattar. Som säger allt. Den började nyss  och fick mig komma på att jag kom på att jag inte bloggat på hunda år. Eller ja, snart en vecka sen. Haft en härlig helg med massa farande och flängande som vanligt, men träffat ännu mer folk än vanligt vilket är mycket trevligt. Igår fyllde mamma år och det var en galet härlig fest med sång och musik och massa högljudda skratt och glada vänner. Jag har massa fina bilder därifrån, men kameran med bilderna är i Karlskrona. Jag är trött och ensam och tillbaka i Lessebo.

Livet här är så märkligt. Man minns och njuter av helgens glada sociala liv samtidigt som man njuter av att kunna andas i lugn och ro och bara vara. Jag har knappt hunnit mysa med Emi, och det hinner jag här. Knappt hunnit sova, och det borde jag göra sen två timmar tillbaka. jag börjar alldeles för tidigt. Det är svårt att få in träning i livet, när man kommer hem är det laga mat och rasta/gosa med Emi och sen hinner man knappt göra nåt innan det är sovdags. Jag har åkt mycket tåg fram och tillbaka på sistone och morgonen funkar bra men på eftermiddagarna är tåget från Växjö alltid försenat. Och Lessebo har världens tråktigaste perrong. Ingen station, ingen info, ingen kiosk, ingen bänk och inget tak. Omgivningen är två förfallna lador och en hög med timmer. Har man tur lastas de på vagnar och man får lite underhållning.

Jag känner en viss hatkärlek till Lessebo. Jag hatar lukten från bruket, och allt det förfall som är på väg att ske, hatar myggen/ormarna/spindlarna och hatar ensamheten och att lägga mig tidigt vackra sommarnätter. Jag älskar den vackra naturen, småbyarna i närheten och den avstressade tillvaron med min vackra mysiga vovve och min gitarr. Stugan är så mysig och ligger så fint. Idag har det blåst och då försvinner såväl lukt som myggor. En bra dag med andra ord.

I brist på andra bilder, då kamerorna är i fel stad får ni dagens mobilbilder som sammanfattar mitt liv ganska bra. Jakten på den optimala bilden till Hannas bloggutmaning fortsätter, men detta är det som jag kan åstadkomma idag.


Kommentarer
Postat av: hanna

Fint och kul att du antog utmaningen! Väntar med spänning på fortsättning och skickar en stor kram till Lessebo!

2011-06-22 @ 08:01:09
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0