Långpass med Team Blekinge i Nättraby

I lördags morse hade Team Blekinge långdistansträning i Nättraby och jag var så sugen på att vara med! Men jag vågade inte springa för långt med tanke på att jag endast haft ett löppass på 15 min sen Jämjöhalvan, pga bråkande fot. Fast foten hade inte gjort ont på över en vecka så kändes värt ett försök ändå. Sen fick jag ju fika efter med ett gäng härliga teamare! Långpasset var som vanligt väldigt välorganiserat med utskrivna kartor, märkta rundor och vätskekontroller. Dusch och fika i Nättraby GOIFs lokaler och det funkade fint, förutom att det var otydligt vilket som var herrarnas och damernas omklädningsrum. Spännande!

Jag sprang med Emi som var så himla glad och nöjd! Hittade på en egen runda. Sprang och kollade in där jag bodde innan, förbi kyrkan, längs ån, ut till Tallholmens badplats och en sväng bort till min gamla ridskola och Skillingenäs. Skulle skippat sista svängen, men det kändes bra i foten och det var så underbart att springa igen så ville inte sluta! Men foten gjorde ont sista 3 km. Gick sista biten där det var ojämnt med..

Det var några minusgrader och vädret var ljust och fint i början, men sen började det snöa stora stora flingor. Underlaget var några cm nysnö ovanpå blank is eller fruset slask, framförallt där det var stigar/gångvägar. Halt, ojämnt och lurigt. Halkade i början och skaffade mig ett fint blåmärke på höften, sen tog jag det mer försiktigt. Andra halvan av passet gick på vägar och där var underlaget betydligt bättre. Funkade bättre än jag trodde ändå att springa i halkan! Sprang i terrängskorna och trodde det skulle bli kallt om tårna, men det funkade jättebra. =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0