Halvmarathon på 1.42.33!!

Kom in på 1.42.33 på Jämjöhalvan!
(snitt 4.52 min/km, medelpuls 171 slag/min, maxpuls 185 slag/min)
Slog mitt PB från 2008 på 1:44:28 (Göteborgsvarvet). YEEEESSS!

Ny bana och första gången jag springer istället för att vara funktionär på något av klubbens lopp. Tvekade in i det sista. Jag har haft väldigt få långpass i höst (bara ett över 20km). Kändes lite onödigt att springa om jag inte skulle göra det bra, då kan kan lika väl vara funktionär? Men det lockade att springa på hemmaplan och speciellt med Maria Kromnow (NocOut) som jag brukar träna i Linköping och vi brukar vara rätt jämna! Jätteglad jag valde att starta!

Tänkte att det hade varit kul att komma in på 1:45 och hade varit jättenöjd med det, 1:47 hade jag också varit nöjd med, men Maria siktade på 4.55-tempo på hennes första halvmara och jag tänkte bäst vi håller ihop i början iaf, annars drar hon iväg alldeles för fort kör slut på sig själv för tidigt och jag skulle dra iväg i mestempo och aldrig få upp farten. ;) Trevlig bana med fyra varv, med några långa svagt lutade backar och blandat asfalt och grus och vi hade trevligt sällskap (Åse M, Peter L, Eva J, Micke Å, plus några jag inte kunde namnet på). Perfekt löparväder med moln och skulle gissa på temperatur kring 7 grader.

Det kändes bra första och andra varvet och vi höll oss kring 4.50. Kändes väldigt jämnt och stabilt. Första två varvningarna var det också riktigt härligt pubikstöd. Tredje varvet kändes det okej, men jag började bli orolig om jag skulle palla detta hela vägen. Sista varvet var jag rejält trött och släppte Maria vid 18km och hon ökade sista och jag minskade. Men jag kom i mål galet nöjd hursomhelst! Såhär bra trodde jag aldrig att jag skulle kunna springa!

Ca 300 startande, välorganiserat lopp och allt före, under och efter flöt på bra! Personlig stämning och väldigt trevligt. Massa fina bilder finns i Team Blekinges galleri och länkar till resultat och annan info finns på Jämjöhalvans blogg.

Tack Team Blekinge och tack NocOut! Detta är livet! =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad härligt att ni gillade det! Det är verkligen glädje i bilderna! Och grattis till ditt nya fina pers, det känns som du tagit stora kliv framåt i år. NocOut har grymma kläder för övrigt!

Svar: Kul!!! =) Tack! Ja, de är faktiskt riktigt snygga!
Karla

2012-11-19 @ 21:59:27
Postat av: Victor Adolfsson

Superstort grattis återigen och härliga bilder!
Och vilken finslipning av ditt personbästa!!!

2012-11-20 @ 23:51:32
URL: http://www.futureintel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0