I morse simmade jag..

Det var på tiden! Har tänkt jag ska simma i tre veckor, och har sedan dess packat väskan och ställt klockan flera gånger utan att komma dit. Idag lyckades jag, tjoho! Synd man jobbar kontorstiden som de flesta andra, tänk om man kunde börja simma vid åtta och få egen bana hela passet.

1,5 km trångt = zickzack-crawl 
400 meter plötsligt själv på banan! Passade på att köra crawl 8 x 50 m (20 sek vila mellan)
100 meter nervarvning bröstsim
(totalt 50 min)

Själva simningen gick väl rätt bra idag, men simning generellt känns rätt opepp. Simningen är full av störningsmoment. Förutom zickacksimmandet så glider badmössan av (eller så tar jag min andra som sitter alldeles för hårt), simglasögonen sitter för hårt och/eller läcker och så får jag skavsår under höger arm från baddräkten och idag även ont i nacken. JA! Vad det är underbart att simma! Eller inte..

Känns också tråkigt när det fortfarande är mörkt efter man har ätit frukost, rastat hunden, simmat 2km och duschat... jag borde sluta klaga och rycka upp mig! så det så!
 
Simning är dock bra träning, snällt och skonsamt. Och trängsel är ju bra att vänja sig vid inför tex Vansbro Triathlon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0