MTB-premiär på ny cykel!

Äntligen isfritt i skogarna! Nästan i alla fall. Tillräckligt för att det ska gå att cykla. Blött dock! Precis efter jag tog bilden på den fina rena cykeln på kullen så körde jag rätt ner i ett vatten-lera-gegga-område...
 
Jag gillar grusvägar och jag gillar att utforska och jag gillar att cykla på min nya MTB. Spännande med ny och stooor cykel! Det kändes väldiigt bra, men kommer nog ändå ta lite tid att vänja sig. Men tänk, äntligen! Det känns som om den stått här hemma i hundra år och väntat på våren tillsammans med mig!
 
Jag brukar njuta av ensamheten i skogarna och trakterna kring Karlskrona, men cykla runt häromkring är ju god underhållning! Har sett allt möjligt, från mer normala saker som typ löpgrupper och cyklister till två rullskidåkare (såhär års!) samt en barfotalöpare med barfotaskor i händerna och inget på fötterna!
 
Blåsigt, stormigt, men annars bra kväll att mjukstarta med. Fick bara en stund över idag och var ute och cyklade strax över timmen. Njöt av att inte ha mössa/buss/underställ/ och tusen lager på. Tunn springjacka och nya fina "SUB Karlskrona"-västen. Inte ens långa handskar. Rullade mest runt och njöt faktiskt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0