Långhelg i Malmö

Förra veckan var vi på äventyr i Malmö! Patrik jobbade i Frankrike torsdag och fredag, men skulle åka från Köpenhamn. Vilket betydde att jag kunde få sällskap på tåget och helt plötsligt blev nåt jag velat göra länge möjligt - åka till Malmö med tåg och ha med både Albin och Emi. Så vi tre bodde hos lillebror och hans två rummisar onsdag till söndag. Så himla himla roligt, trevligt, gott, mysigt, inpirerande och allt!
 
Vi åkte från ett kallt och regnigt norrköping vid lunchtid, köpte mat på espresso house och åt tårta på tåget (fått från Madde och Hampus på morgonen för jag fyllde år!!) och det gick hur bra som helst. Fast vagn hade varit tajt att få med, för det var några som hade hur mycket väskor som helst med sig. Vi kom fram onsdag em till ett soligt och glassigt Malmö, där vi hängde brorsans och deras "lilla" terass och det kändes verkligen som vi hamnat i Barcelona eller nåt. Hur soft som helst. Dessa tre grabbar som bor där jobbar och sliter som vanligt folk, men den stora skillnaden att de är så himla bra på att leva i nuet. De uppskattar  coh lever i det just där och då när de har lediga stunder för häng, gott sällskap, god mat eller vad det nu kan vara. Och man känner sig alltid välkommen, även om vi numera är ett stort gäng som kommer med hund och bebis och allt!
 
Torsdag kom mamma ner och jag gick och mötte henne medan brorsan jobbade fm. Vi var en sväng på stan, kollade på nåt hus och åt nån god mat. Albin spanade in Malmö från min rygg i sjalen och var hur nöjd som helst. På eftermiddagen hängde Albin med Kajsa och Adi och jag gick en stund själv med vovven. När jag kom tillbaka hade de fixat så fint med god middag (tacos med oumpf, bönröra, guacamole, mangosalsa, osv), tårta, presenter, och allt! Fast det blev lite lagom kaos till tårtan! När de kom in med tårtan, så gjorde de 29 ljusen i  att chokladen smälte, brandlarmet började pipa, Emi ylande för hon trodde att hon fyllde år och skulle få tårta (mamma brukar göra köttfärstårta till henne så när mamma sjunker Ja må hon leva blir hon helt tokig)... Sen blåste jag ut ljusen och när alla började klappade händerna började Albin gråta! Haha, kort men intenstivt kaos som snart lugnade sig och blev trevligt igen!
 
Efter det smet mamma och jag iväg en stund på lindy hop på Tango palatset (World lindy hop day 26 maj pga en av lindy hopens grundare fylldre år då) och jag dansade en massa man trevlit folk jag inte träffade så länge. Blev även några låtar med mamma, där jag förde, med Albin i ringsjal. Den ni! Det blev också "birthday jam", jag och en till tjej som fyllde år stod i mitten och de andra turades om att "stjäla" oss och dansa några takter, kul tradition inom lindyn!
 
Fredag hängde vi bara. På sådär semestervis. Det var riktigt riktigt varmt. Förmiddagen på brorsans stora terass, alltså hur kan man bo som de gör!? Vi hämtade sushi och åt på terassen och Albin satt i mitt knä och tog tag i en hel maki! Hahaha! Dags att lära sig att händerna är långa. Vi följde mamma till tåget och fortsatte till Västra hamnen, brorsan, Albin, Emi och jag. Där blev det bad (!) och häng. Kvällen bara slappade hemma.
 
Lördag var Patrik tillbaka och vi umgicks med Ida, Jesper och min bonusbror Richard (som kom över från Köpenhamn). Jättevarmt så vi satt i skuggan på Ribban, sen köpte glass och gick en runda innan vi åkte hem till brorsan och åt pizza.
 
Hem söndag. Vilken helg alltså. Så himla bra på alla sätt och vis!
 
 
Första tågresan (som inte är Östgötapendeln),  ser nöjd ut! Förstklassigt häng när vi kom fram!
 
Spanar in Malmö och nya cykelgaraget på väg att möta mamma. Varför finns inte såna på fler ställen?
 
Lunch på Möllan och Adi lär Albin dumheter? Födelsedagsmiddag!
 
Coolingen på väg till lindy hop. Varken första gången på buss eller lindy hop, världsvan kille.

Förmiddagshäng.
 
Förmiddagshäng på semestervis.
 
Bad! Huh! (Brorsan som dyker till höger på bilden) Albin fick dock inte bada..
 
Gott.
 
Grabbarna beställer pizza.
 
Känslan att få bada i havet, den är oslagbar! Jag blir så himla glad av det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0