Att göra en Laila Bagge...

...det ska jag göra på konserthuset inför 600 pers på dansens dag nästa onsdag. Ikväll var det övning inför dansens dag, där vi är tre par som dansar en sling som är förkoregraferad men där varje par har 8 takter var i mitten. Där hade vi övat en en trevlig snurr och skulle hitta på nåt sätt att komma tillbaka. Då kommer dansläraren på denna brighta idé att jag ska hänga i luften upp och ner med rumpan åt publiken en stund innan vi går tillbaka till vår plats. Och tjejerna ska ha vid kjol...vad innebär det tror ni?  Haha. Annars gick det riktigt bra idag, kändes som vi började få koll på turerna och timingen och bestämde definitivt vem som dansar med vem och var och vad vi ska göra på våra egna bitar. Det blir väldigt blandat och kul. Alla fick in nåt form av kast (=rumpvsining), även vi fick in den på slutet. Ska öva tisdag och söndag med.

Första agilitytävlingen idag! En liten inofficiell i olofström. Emi skötte sig jättebra bredvid banan trots alla andra hundar och barnvagnar och sådär. Första loppet började bra första hindrena, sen kom en skarp sväng och hon fortsatte rakt fram långt utanför banan och tog några såna busrundor. Diskad pga överskriden maxtid, samt fel hinder (tog bara sista upploppet sen när jag fick kontakt med hunden igen). Andra loppet var en lätt bana uppbyggd som tre raksträckor med skarpa 180 graderssvängar emellan. Två vägran, då hon tog sen en liten tur i U-svängarna. Dock mycket kortare än förra loppet. och inte okontaktbar. Blev inte diskade, utan fick bara dålig tid och två vägran.



Vi var många från Karlskrona! av 41 startande hundar kom 12 från Karlskrona. Vi var 11 människor och 6 bilar. Jättehärliga människor. Riktigt skoj! Sen var det ju några unghundar som inte börjat tävla än (måste vara 1½år) som var med för att vänja sig. Nedan är Karlskronas samling, en jätteduktig tollare med flygande öron och en lite ung  Mira som troligen kommer bli en superduper agilityvovve när hon blir lite äldre.



Annars har helgen gått åt till att sortera kläder och städa och fixa, för ikväll skulle ju min nya rummis komma. Jaaaa! Vad kul! Kom vid 22.30, så har bara burit upp grejer och nu ska vi somna allihopa... Knasigt att man kan se så mycker fram emot kö till badrummet. :P (eller nån att skvallra med om dagarna?)

Jobbade igårkväll, och agilitytävlingtidigt och sen bära möbler idag... helt slut. och lite sömn hela förra veckan..

Träning:
Löpning 40min innan frukost lördag. Intervaller och lite löpskolning.

Somnade sent i fredags och trodde jag skulle sova länge på lördagen sen. Men vaknade och var alldeles glad för att det var så fint väder och för att det var helg, för jag hade en sån trevlig fredag och för jag hade abstinens från att inte ha hunnit träna på hela veckan.. så jag bara studsade upp och sen ut och springa på västra mark. Längesen jag sprang med sånt tempo, benen liksom bara studsade iväg av sig själv. Emi pallade inte hänga med så sprang upp till grusplanen och släppte henne sen körde jag 5x45sek intervaller, enbenshopp, groddhopp, stegrningslopp och skuttade av mig ordentligt. Sen joggade vi hem. Det var massa folk ute på vägen hem och helt udnerbart väder.

... och jag njuter av träningsvärken idag! Inte så ofta jag får det nu, men idag har jag i insida lår, framsida lår och framsida höft typ. Yeah.  ;)

Musik:
I bilen idag blev det Winnerbäck, annars har det varit Sofia Karlsson som softarmusik i helgen (och Takida som städmusik)

Kommentarer
Postat av: Karro

Emi är en blivande stjärna!



Hur/varför njuter man av träningsvärken? Ibland är du bra konstig ;-)

2009-04-20 @ 12:16:58
URL: http://korrre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0