Tillbaka på dansgolvet!

Dans till livemusik (Åhus Swing Orkester) i Kristianstad i fredags. Bandet spelade mycket dansvänlig musik, perfekt golv, jämna par (nästan) och varierande musik. Massa glada fnittriga pensionerer som dansade foxtrott eller bara lyssnade, och sen en gäng lindy hoppare från Karlskrona som dansade massa! Helt lycklig och helt slut sen.. :D

Sen var det uppvisning på Klapeidaplatsen på lördag! Kul!

...hade min fanclub med! ;)

Lördag morgon var det båttur med M/F Wittus till Östra skärgården med medhavd frukost. Härligt!

Från och med igår kommer jag jobba superlånga söndagar, och korta måndagar, och sen ledig resten av veckan! Dansa, träna, umgås med folk...och kanske plugga lite. ;)

Jobb, ikea, jobb, städa

Varför blir det sååå mycket att göra på tiden som man inte jobbar? Det är ju verkligen inte så att jag jobbar dygnet runt, men ändå försvinner tiden på något sätt.

En dag ikea med Patrik, en dag träna och städa, en dag sy och baka, idag tvätta och handla (mat, present till Rolf, jord till blommor, osv)

Men det är samtidigt ganska mysigt att vara hemma och fixa.

Nya växter, ny filt, ny pall, nygammal whiteboardtavla,  nollor på väg till sjöslag, nån tältar på ett tak...

...saker man får ett leende på läpparna av!

Helgen...so far so good!

Ny skylt på dörren som Hanna gjort. Tack!

Lunch i Lösen hos vänner. Gott och mysigt. Spännande med katterna!

Roomiemys med hårfärgande, promenad till willys, god middag och snabbsväng på kåren!

Härligt att vara lite ledig! Men i morgon ska jag öppna och stänga och vara in charge första gången, wish me good luck. ;)

Konsert Mjölnareholmen

Castell Collection spelade på Mjölnareholmen igårkväll. Så mysigt! Kul att träffa Lindy-gänget igen. Det ska börjas i tid.... Två tvillingar fick följa med på båttur och konstert, och Frida hamnade hos mig en stund. Spännande. Spana in min fina 50-tals skruv jag fick till i luggen. :P

Dukat upp långbord för de som var intresserade. Maten såg jättegod ut, och massa ekologiska produkter.
Sen var det underbart perfekt lindy hop-musik. Tyvärr var underlaget något svårdansat....

Det är ett härligt band med go attityd, väldigt duktiga musiker. Jag gillar verkligen contrabasen och jazz-trummandet.....mmm! Mys! Till och med utedassen var mysiga...

Mer av sånt!

Nu ska jag jobba en vecka till en massa, sen går jag på höst-schemat och jobbar söndagar och måndagar. Det ska bli skönt!

Överlevde sailet!

Helt slut i fötterna och benen och huvudet efter fyra mycket långa dagar med mycket spring och mycket gäster. Men yes, det har gott jättebra! Inga gnälliga, missnöjda gäster!

Och Patrik har flyttat till pantarholmen. Ljus härlig lägenhet med underbar utsikt!

Skulle bara berätta att jag ännu lever. Nu ska jag städa, tvätta, handla och allt innan Inge kommer. Ny rummis. :D

Cookies 'n' beans

Söndag med johannishus, snabb båt och underbar konsert!

Dagen i spenderades i Johannishus, där mamma och Rolf nästan bor över sommaren. Idyll (i min värld) men säsongens senaste skor kramandes och pustandes efter morgonturen och springkläderna på linan ovan. Det blev en kort skogspromenad, simtur i Slättanäs, tvättning av bil och god lunch! Potatissallad med egenodlad potatis, gräslök och persilja, kompisars odlade gurkor, och kyckling och majs från ica. Gott. =) Efterrätt bestående av vaniljsglass från ica och jättegoda nyplockade björnbär från kuggeboda!

På eftermiddagen sen bar det av i full fart i 45-knots-båten med Patrik och hans kompisar (som är släkt med ägaren till den) . Wow vad kul det var! Otroligt vackert i och utanför Karlskronas och Ronnebys skärgård. Solen speglade sig och det var rätt lugnt på havet. Kan tänka mig man flyger rätt högt annars. :P Weeee, vad jag vill åka meeeer! Tyvärr vågade jag inte ha kameran när vi körde. Tog fram den först när vi nästan var framme vid Karön.

...och det blev bara bättre! Karö är otroligt vackert. De hade byggt upp en scen så man såg vattnet i bakgrunden, det serverades god grillbricka, och kvällen var varm och vacker. Vi var ett stort gäng som slog oss ner i mitten av allt. Mysigt.

Förbandet är jättebra! Lite country-stuk sådär. Det var jag inte alls beredd på! Jag skulle kunna bara sett dem och varit hur nöjd som helst! Men Caj var bra han med. Han har en skön avslappnad stil, och han gör sig mycket bättre live än på spotify, kom jag fram till. ;)

Frida Öhrn längst till vänster, känner ni igen henne från "Oh Laura- Release me"?
Linda Ström i mitten, vilken mäktig röst hon har!
Charlotte Centervall till höger, och oj vad jag vill spela gitarr som henne!
Emma Essinger på sax, och en sjungande Lindus Norda gjorde också besök på scenen.
Vacker duo med Charlotte och Caj strax innan båtfärden hem...

Långö

Packa cykeln och ta hunden med sig och rulla bort till lilla stranden på Långö. Bra sysselsättning innan jobbet. Dagar som dessa är Karlskrona underbart. Mängder med vikar och klippor att göra utflykter till; nära, långt borta, bland folk, ensamma, steniga, sandiga, gräsiga, skogiga, branta, grunda.... här finns ställen för alla. Vatten överallt, värme men lagom svalkande bris. Helt underbart!

Var uppe på hundklubben coh skulle lämna papper och tänkte passa på att träna lite, men det är alldeles för varmt för agility är jag och Emi helt ense om...

...Emi la sig på verandan medan jag bar fram bommar till hopphindren. Sen med kassler, boll och trasa så körde vi 2min, vila 10min, körde 2min till sen gav vi upp båda två. Det gick sakta, men bra. Inga busryck en dag som denna!

Sommarlovsdagar.

Äppelplock hos pappa, sen jättegod hemmagjord äppelkräm. Mums!

Johannes passivhus i Åhus:

Strandpromenad och sen cabbat hem:

Utflykt till Uttorp med fint väder och lycklig hund!

(jag vill också vara med på nån bild...)

Patrik har varit ledig i några dagar, jag hade en ledig kväll och några sena dagar. Sommarlovskänsla med fint väder och mysiga utflykter! Lycklig hund och lycklig matte. :D

Lunch i Johannishus

Iga sov gott i morse medan jag tvättade... sen kom Tobias och hämtade henne. Hejdå för den här gången.

Vi åt lunch i Johannishus och busade med bollar och en frisbee. Rolf och mamma har fixat en massa. Nya dynor till stolarna, tvättlina, nya växter....

...och tapetserat om matrummet! Tapet före och efter:

Det syns inte så bra, men den är faktiskt lite randig den nya. Lite lagom retro. Jag tycker det blev fint. De ska ta de andra rummen efter hand också är det tänkt. Men mycket jobb, då de passar på att byta ut de gamla skivorna mot gipsskivor och dra om elen...

Vad skönt att få komma ut till Johannishus en stund idag innan jobbet!
I morgon är jag ledig! Yes!

Blåst!

Härlig långpromenad till stan med omvägar och "Viva! Karlskrona" med hundarna.

Nu ska jag cykla (stå upp på cykeln och flämta) in till stan. Lång jobbdag idag.