Alfapet, Uttorp och Tjurkö nånstans..


I Torsdagskväll blev det paj, grönsaker och dip, och annat trevligt med lite kompisar. Lite av mina och lite av Henriettas.  Framåt kvällen blev det först monopol (jag är numera känd för att göra dåliga affärer). Givetvis skulle Johan (militären) vara en båt. Mina dåliga affärer resulterade i att Terje byggde hotell och utklassade oss andra ganska fort. Sen blev det  alfapet där alla ord man kunde motivera, sätta in i en mening och förklara vad de betyder vad godkända. Det blev många spännande ord, tex "ollar" och en massa förkortningar. Terje och Johan ägde även på detta spel.

Nu har jag hämtat mina nya glasögon. Jag tänke köpa linsvätska och skulle kolla på ett par bågar jag kunde ha som slipade solglasögon. Slutade med två par glasögon, ett par vanliga och ett par solglasögon (köp 2 betala för 1). Älskar såna erbjudanden...och det är billigt på specsavers. Fått order om att lägga upp bild, bäst jag lyder. ;)


Fredag blev det utflykt till Uttorp (sturkö)..


...där hittade jag två björkar som börjat få blad! Det blåste bara lite, och vackert med utsikten mot horisonten! Där var vi i över två timmar och traskade runt och lyssnade på fågelkvitter. Till och med Emi kunde varva ner och ta det lugnt en stund. (Efter rullande i tång, provsmakande av koskit och glädjefnattsskutt)

Sen blev den en sväng på Tjurkö också, där var det lugnt och stilla på vattnet och utsikt inåt land. Vattnet var jättefint, blev riktigt badsugen. Synd jag inte hade handduk med, annars hade jag ju lätt hoppat i.... hrm.. eller inte...

Sen blev det moussaka och somnade tidigt mycket glad och nöjd efter friskt luft och motion. =)

Träning:
Förutom hoppande på stenar och promenad på uttorp så var jag på gymmet på morgonen.
Körde ett underbart pass på en timme, med uppvärmning i en tom squashbana med groddhopp, upphopp och övade lite squashsteg.  Känns i benen idag. :P Sen i gymmet körde jag rygg, ben, core, lite bröst och axlar. Vissar dagar känner man sig stark, igår var en sån dag. Alla vikter jag brukar ha kändes lätta. Tror det var för att det var fredag och för att jag och Henrietta tog en tupplur på torsdagen och jag därför äntligen tagit igen lite förlorad sömn. Bra initiativ. :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken underbar fredag! Mysigt med lite spelkväll också, det gör man alldeles för sällan...



Glasögonen var verkligen snygga! :)

2009-04-25 @ 11:23:20
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/
Postat av: Karro

Woho! Vilka fina glasögon. Kan du inte ta ett dopp idag? Nyttigt för själen ;-)

2009-04-25 @ 11:39:56
URL: http://korrre.blogg.se/
Postat av: Karla

Nu har jag tagit ett dopp! Bra tips! Det var skönt. :D

2009-04-25 @ 17:10:07
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0