God morgon underbara liv!




Igår redovisade jag projektet med infartsleden! Sen var det hem och bråka med min damsugare som blir överhettad och stänger av sig efter några minuter så man får damsuga lägenheten i tre etapper.

Sen bar det av mot Kristianopel. Promenad på muren till udden längst ut där Emi hittade en liten fin badplats. Emi fick världens gläderus flera gånger och sprang så fort hon kunde åt först ena hållert, sen andra, sen rulla sig, sig hoppa lite på stället  och snurra i luften typ och sen ett nytt sprintlopp osv. Fast hon var inte trött för det när det var dags för fika i lä från muren. Jättegott fika, hade ju kungen av picknickmackor med mig. ...och bilden ovan är INTE på Emi som smyger in en nos under min macka och hoppas jag tappat nåt...

Där var det verkligen sommarkänsla! Hav, solen värmde, ljud från gräsklippare på campingen, en humla surrade, hälsade på en fästig.... (och sen hade de plockat fram mägnder av grillolja på coop.)

Vi strosade upp pch ner i gränderna i Kristialnopel, kändes konstigt att gå där såhär års utan massa campinggäster och turister. Efter ett tag kan man inte gå så mycket längre där, så vi tog oss till ett naturreservat söder om Jämjö som såg trevligt ut på kartan. Jag blev lite skeptisk när vi körde in på en väg som knappt såg körbar ut. ..


Men vilket ställe vi kom till! Otroligt vacker utsikt på berget, och en väl utmärkt slinga nedanför genom hagar, längs vattnet och förbi en liten trevlig badplats.

Efter god middag och efterrätt också sov jag hur gott som helst!

Nu väntar en lördag med löptur, inhandlande av hundmat, städande, och jobba ikväll. Och inget känns det minsta jobbigt en dag som denna, så glad att jag inte behöver sitta med skolarbete idag!










Kommentarer
Postat av: Karro

Emi är en mycket smart hund!

Det ser härligt (men kallt ut) med bad. Jag tror jag väntar tills sommaren med att hoppa i...

2009-04-18 @ 09:47:38
URL: http://korrre.blogg.se/
Postat av: Elina

Härliga bilder Karla! Våren är underbar! :)

2009-04-19 @ 21:50:26
URL: http://elinamalmebo.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken toppendag ni ser ut att ha haft! Klarblå himmel, hav, en sprallig öch smart Emi och goda picknickmackor.. Det låter inte helt fel det! :)

2009-04-19 @ 22:41:49
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0