Kajakpaddling och matbord!


ÄÄÄÄntligen har jag tagit årets premiärtur med kajaken! Vaknade och satte mig upp i sängen och det första jag tänkte på var KAJAK!! Jag

Men innan jag hunnit springa in till stan för att rasta hunden och mig själv och hämta nyckeln till kajakerna, samt ätit frukost i farten och letat upp ett par gamla skor som gick att paddla i hade det börjat blåsa upp lite. Gick utmärkt i alla fall. Funderade ett tag på hur jag skulle reagera om man trillade i. Men komma upp i kajaken har jag gjort förr, och den är stabil, så även om jag välter hade jag kommit upp utan att få in massa vatten. Paddlade strandnära hursomhelst. Paddlade runt stakholmen och långö där kajakerna ligger. Vågade mig på att fota lite. (Kameran låg annars väl försluten i plastpåse i vattentäta lådan bakom sätet.)

Skorna gick dock inte att paddla i, blev för omständigt, tänkte annars att det kunde varit skönt... När jag kom tillbaka och kände mig fruktansvärt nöjd över att fått sitta och skvalpa på vågorna och lyssna och känna på vattnet, så blev jag helt distraherad av alla proffspaddlarna som skulle ut. Våra världsmästare (våra som i tävlar för Karlskronas kanotklubb), som tränar i Australien, Sthlm, på knaotgymnasie och allt möjligt, var hemma över påsk och hade ett nostalgiträningspass. Min kajak är tre gånger så bred som deras, och väger säkert tjugo gånger mer. Och jag tycker den är vinglig (i alla fall första turen på året). Kände mig inte så cool längre.

Sen skulle jag till Kuggebode ju! och ligga och lata mig på en filt...men då ringde mamma och sa att hon hittat BORDET. Vadå bord? vilket bord? DET bordet som passar in i mitt kök. Nähä, det tror jag inte! mamma och jag har itne riktigt samma smak...och 2nd hand affären stängde om en timme. Så vi åkte dit och hon hade ju rätt. Äntligen ett bord som har rätt mått och stil! Måste ju matcha min fina soffa.

Kvällen har jag ägnat  åt att sitta hos mamma och sy ett kuddfodral till kökssoffan, och klippa/sy/stryka en duk till nya bordet och passa på att fixa duken till bordet i vardagsrummet med. Känner mig produktiv idag. =)

Fast skolarbetet var det värre med...

Dagens träning:
Springa 35min till mamma och tillbaka med Emi innan frukost. Bra tempo bitvis (när Emi var lös). Inget folk ute alls då, så hade henne faktiskt lös hela sträckan vid hamnen.

Sen cykla till kajakerna och paddla en timme. Först i gott tempo. Sen mjölksyra (kände av udda övningar förra gympasset). Oj, just det ja.. Nu minns jag varför jag tränar på vinterhalvåret. För att man ska orka paddla! (och cykla, springa, inlines, volleyboll, badminton...och allt annat kul man gör på sommarhalvåret!). Blev lite lugnare tempo en stund, men man kommer snart in i paddlandet och glömmer bort såna oväsentligheter som mjölksyra och trötthet. :P

Kände av hälsenorna idag och igår... vad göra? sluta springa och börja cykla? men hunden då? ignorera så länge det är så lite? Prata med nån klok löpare?

Dagens musik:
Pratade med en gammal vän till familjen, som alltid kallar mig "Karla with a K". Detta var visst "min" låt när jag var liten och den spelades flitigt hemma. Inget minne av detta, men mamma bekräftade det idag. Tvungen att kolla upp det ju, så fortsatte lyssna på The Hooters. Haha, vilka coola killar. :P



"hurricane is on its way, you can call it karla, karla with a K"...är jag född till att dra in som ett oväder och vända upp och ner på saker och ting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0