Crossfit!

Idag har jag städat och fixat lite och rummisen har packat upp flyttkartonger. Sen skolan en sväng och lyssnade på en intressant föreläsning av en kille som jobbar som landskapsarkitekt och berättade om några projekt de gjort. Jag fastnade för de kinesiska projekten, bla bygga en skandinavisk stad "Luodian New Town".




Otrolig hastighet på hela arbetsprocessen, inte våra svenska begränsningar som vi alltid får lära oss att jobba efter här (Här: "inte råd, ekonomiskt orimligt, olämpligt, passar inte in i kulturarvet, för dyrt, blbalbalba). Där, javisst, vad som helst, typ, bara detta och detta är med byggnader är med!

Känns det skandinaviskt?



På eftermiddagen när jag kom hem var det riktigt ombonat i lilla rummet och sällskap! Inte alls fel. Men jag måste vara världens tråkigaste rumskamrat. Nu ska jag ut med hunden. Nu ska jag till skolan. Nu ska jag dansa. Nu ska jag träna. Sen satt vi framför varsin dator i varsitt rum. Nya sättet att umgås. Fast tja, umgås lite emellan kan man ju. Typ äta ihop är trevligt. Och jag och Emi hade publik när vi la ett litet spår i parken idag. Sen varje gång hennes pojkvän kommer blir Emi jätteglad och ska visa alla sina hundben för honom. Ny kompis här i livet. :P

Men hörni, när det gäller dansen....man kanske skulle ha röda trosor/hotpants ändå på uppvisningen? Eller ett par där det står tipsy på kanske? Uppochner då givetvis! Haha, vi får väl se. Satt och tittade på massa videos på youtube idag med roliga kast. Lindy hop är verkligen kul att titta på! Denna får komma med bara för de hade så fina namn (nästan):




Träning:
Gym 45min, Core hemma 15min.
Var inte alls motiverad efter dansen faktiskt, men släpade mig dit, var ju ett tag sen nu. Men det bliv roligt. Brorsan var där. och en ägare till stället som körde ett crossfit-pass. Mycket intressant underhållning måste jag säga. Det är ett väldigt kort med extremt intensivt pass,  och istället för att ha massa muskelspecifika övningar, har man såna där väldigt många muskelgrupper aktiveras. Många repetitioner och få pauser. Nån som sett filmen 300? De ska tydligen ha kört hårt 16veckors träning efter dessa idéer.Konstiga övningar. Men, som sagt, god underhållning. Läs mer här:

http://www.crossfitnordic.se/300-traningen-bakom-filmen-563.htm

Pallade inte köra mer där, så cyklade hem och körde corepass hemma, fick sällskap av både hund och rummis. Vad duktiga vi är!

För att svara på kommentar till förgående blogginlägg: Ja, jag är kanske lite knasig, och ja det är skönt med träningsvärk! Då vet jag att jag gjrot nån nytta och känner mig stark både fysiskt och psykiskt! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul det låter med Lindy Hop-uppvisningen! Skulle vilja se er uppträda! Du får visa oss lite bilder här på bloggen sen... ;)

2009-04-21 @ 18:00:06
Postat av: Maria

Oj, nu försvann namnet också. Det var iaf jag som skrev det mystiska inlägget ovan. :)

2009-04-21 @ 18:01:12
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0