Into the wild och glada tår

....och vad jag har möblerat om, städat, sytt upp gardiner, fixat och donat här! Nu ska jag bara ta hand om alla de där högarna jag knökade in i garderoben... :P

Igår passade jag Benny. Det blev en långrunda på västra mark, med fästingbesök på hundarna. Sommartecken, antar jag? På vägen hem fastnade jag hos pappa. Underbart väder för hundbus i inhägnad trädgård och lite trädgårdsarbete. Och att fota Benny the vinthund som ligger i svängarna och springer så att öronen inte hinner med!
 


Massa vackra skillor fanns där med, och en rhododendron Emi gömde sig i.

Kvällen var jättemysig med god middag, bra film och trevligt sällskap! "Into the wild" är helt otrolig med sina vacka scener, miljöer och musik! Sorglig dock...och man blir sugen på att sticka ut och vandra nånstans i några berg i tystheten. Fast jag skulle nog vilja skippa den där delen med att svälta och vara bort så länge. Men någon lightversion några dagar/en vecka med hunden, tält, ordentligt med mat, och kanske svenska fjällen? Nån som vill med?

Den filmen får en tänka...och nu har jag en ensam påskhelg framför mig...alla åker hem och har fullt upp med släkt och vänner. Verkligen ingen kvar här som har tid att umgås med mig...och jag har hur mycket tid som helst.  Fast det klanske är nyttigt? Tänkte åka ut till sommarstugan i Kuggeboda idag, men vattnet var avstängt där och hade inte med mig nåt, så hamnade i ffritidshuset i Johannishus istället.

Låg på balkongen och läste ut  Ekotopia. En bok från 1978 som utspelar sig på 90-talet där Californien, Washington och Oregon bildat ett eget land där man lever helt anorlunda. Jämställt, naturnära, avslappnat, känslosamt, och extremt ekologiskt/miljömedvetet.  Huvudpersonen är en individ utifrån, som är där för att skriva en artikel. Han kommer närmre naturen, uppleveler mågna spännande möten, förändras som person och inser till sist vikten av gemenskap. Precis som i "Into the wild"?

Sommar! Att ligga i solen med bara ben och äntligen slipper tårna vara instängda i strumpor och skor!

Gick också en långrunda i skogen med vovven. Tystnad, underbar luft, underbar doft. Funderar på att flytta ut till Kuggeboda över helgen om jag får hjälp med vattnet. Kan lika väl sitta där och njuta av naturen, istället för att sitta här och se hur mörkt det är i alla lägenheterna på galgamarken.Vem vet, kanske blir en riktig lära-känna-sig-själv-helg kanske? Kanske är en helt ny människa på tisdag när alla kommer tillbaka? :P

Träning:
Gymmade igår 50min. Rygg, axlar, bröst, mage/core. Kul att komma dit. Snacksugen personal, och massa såna där som alltid är där. Även om man inte umgås så känns det tryggt på nåt sätt. Allt är som det brukar. Man nickar åt varandra och kör sitt pass. Försökte köra lite andra övningar än jag brukar, det ska ju vara utvecklande!? Man blir något fövirrad. Sen kom brorsan. Han körde ett hårt benpass. Kanske man borde göra ibland, men usch vad tråkigt det är! :P

Idag spelade jag badminton med mamma en stund, jobbigt men kul! Mamma har tagit lektioner nu, så nu får jag minsann anstränga mig! Och sen bus och runda med hunden i skogen.

Musik:
Hemma: Melanie Safka, The National
Bilen: Buffy st Marie
Balkongen: fruktansvärd radiomusik (med det hör till balkonger på somrarna)

Kommentarer
Postat av: Karro

Jag ska på något sätt göra alla skoluppgifterna på en och en halv dag (måndag em och tisdag). Hjälp!



Väggen började rasa in idag, vi får se om den stannar på plats. Vi har murat lite. Håll tummar!

2009-04-11 @ 22:30:26
URL: http://korrre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0