Bonus-syskonbarn, heter det så?



Häromdan var jag och mammas sambo hos hans barnbarn och spelade fotboll, hoppade hopprep och åt pizza! Alltid så underbart att träffa dem, goare ungar får man leta efter. Vi lärde känna varandra väl på böda sands camping förra året. Malin och Emi är bästisar, men Albin är lite rädd för Emi. "Men Albin, det är bara en LITEN hund, hon är jättesnäll."

Albin älskar att spela fotboll, och när fotbollen är sönder får man väl ta en megastor tennisboll istället...det var faktiskt kul att spela med den också, fast Emi blev galen och skällde ut och attackerade den så fort hon fick tillfälle. Sen behövde jag ju åka hem till sist:

-Nu måste jag tyvärr hem och plugga.
-Går du i skolan?
-Ja, i högskolan.
-Jaha....vad ska du bli när du bli vuxen?
-När blir man vuxen?
-Då jobbar man.
-Men jag både jobbar och pluggar.
-Men då är du ju halvvuxen!
(Jag och Albin)

Underbart att träffa människor som har svar på livets alla frågor!

Annars? Massa skolarbete. två mindre uppgifter som är klara och ska in idag, respektive i morgon, redovisning av en större på fredag som jag har jättemycket kvar att göra med. Alla klasskompisar är tillbaka igen, åter lever galgamarken!
Och konstigt vad mycket man får gjort när man måste plugga... Har bakat bröd och lagat storkok....gott. =)

Träning:
Söndag blev det fotboll och hopprepshoppande.
Måndag tog jag en springrunda (40min) i västa mark med vovven framåt kvällen. Kändes tungt, berodde väl troligen på att det var länge sen jag åt och det var ingen bra löparlunch precis.  Men där var så vackert! Fullt med vitsippor som nästan slått ut, och slängs med vattnet satt alla med picknick och det luktade sommar och grillning.

Musik:
Winnerbäck var det häromdan. Sommarkänsla!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka härliga bilder och vilken underbar konversation! Halvvuxen var ordet. Mysigt med nybakat bröd också. Kram på dig!

2009-04-16 @ 23:18:36
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0