Vad underbart det är med balkong!

I morse tittade jag ut och bestämde mig för att lämna jackan hemma. Hade kunnat lämna tröjan hemma med, var ju hur skönt som helst!

Flummig föreläsning på förmiddagen idag om kursinformation och grundformer och träd, tja, inte min grej det där. Och en något virrig lärare; "28:e maj där i april, eller va, när var det studieresan skulle vara, hahaha, man kanske skulle boka buss, hihihi"

Tog långlunch, sen sväng till "snickarboa" för att börja med en av uppgifterna (skapa klot, kub, pyramid, kon), men där var fullt på anfådda och lättbetongs-dammiga elever. Jobbigt att såga i betong, ont i öronen att skära i frigolit och kladdigt med lera. Bäst jag går dit där nån kväll när det är lite lugnare. Eller gör dem i kartong och spacklar ovapå....? Känns som en ganska meningslös uppgift. "och jaaa, sen ska vi göra en hatt som ni ska ha på er vid er redovisning, det blir väl jäääättekul va?" Tillbaka till dagis..


(källa: www.beatrizflorez.com. En sida med övningar för dagisbarn)

Blev fika på balkongen med Hanna istället (lugn, jag skolkar inte jag analyserar och funderar först, uppgiften ska inte in förrän 14:e). Bar ner balkongmöblerna och mattan på lunchen.... Åååååå vad skönt det är att sitta där med fötterna på räcket och läsa och höra barnen skratta i lekplatsen utanför. :)

Nu på kvällen har jag varit på brukshundsklubben och gjort massa pappersarbete med några från styrelsen. Riktigt trevligt, och går fort om man är några stycken. Jag ska hjälpa till på en agility fortsättningskurs som Linn ska hålla. Hon är riktigt duktig, både på att instruera hundar och mattar/hussar. Kanske dumt att ta på sig mer sysselsättning, men det ska bli jättekul! Vi lär ju träna lite hundar innan kursen börjar, och det är bra att det blir av, och så är det så ljust och trevligt där på vår och försommarkvällar.

Och Emi och Benny har brottats och fått glädjerus och tjabbat om Emi's hundben, först när Hanna var här och fikade, och sen på kvällen när jag passade Benny...så nu ligger benets olika beståndsdelar överallt...

Vem ska få benet?

Lyssnar på Elin Sigvardsson nu - Yellow now. Mysigt.

Dagens musik
Lite gitarrspel blev det idag, var också ett tag sen. Spelade Cecilia Lind, och försökte mig på nån låt med Baez innan det ringde på dörren.

Dagens träning
Obefintlig. Vilodag kallas det visst. Laddar för ett löppass i morgon. Hälsernorna mår nog bra av att vila en dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0