En solig dag till!

Vaknade i morse och det var kolsvart. Här är verkligen SVART på morgonen. Och svinkallt. Gav upp idéen om att sticka ut jättetidigt med Emi och åka längd. Åt frukost i lugn och ro och sen gav mig ut när det började ljusna. Laddad för att jag hittat ett längdspår som det inte tog en halvtimme att gå till (man kan också åka gratis typ tufftuff-tåg om man vill trassla in sig själv + skidor + hund med diverse småbarn och skidor).

Jag gick, och gick, och gick. Och när jag kom till sista stugorna där spåret skulle passera fanns det inget spår, så jag gick upp och tog nästa väg ut i kanten, sen upp och nästa, osv. Upp, upp, upp, upp. Tunt klädd för att åka mig varm, eller ja, tunt för att vara -17. Bärandes på två styck skidor och två styck stavar plus en bajspåse. Hade en hund i midjebälte som inte fattade varför hon helt plötsligt inte fick dra trots hon hade dragselen på. Tror ni det fanns nåt spår? eller nån skylt som visade till spår? eller nån skylt som visade åt vilket håll centrum var? eller kanske åtminstone nån soptunna? Men icke. Inget av det!

och varför har de fem kartor? En för utföråkning, två olika för längd, en för stugorna och en för vägarna? Och ingen av dem har höjdkurvor, och alla har olika skalor. SUCK!!

Efter 45 min höll jag på att ge upp, men då hittade jag en 1 meter bred uppåkt slinga som jag följde....och hittade ett spår! Och ojojoj vilket spår och vilken utsikt. Högt upp på berget hade jag hunnit komma och hela himlen var röd och solen gick upp! Otroligt vacker utsikt över massa massa skog och berg och allt! Riktigt fina spår och Emi fattade verkligen idag och drog på riktigt bra bitvis, och lyssnade fint på mina kommandon! Underbart!!

Sen hem och värma fingrar och tå och lite frukt och godis och sen ut i backen! Och det blev en fin dag till med strålande solsken, bitande kyla och snöbus.




Nu ska vi lösa korsord... =)

Kommentarer
Postat av: Karro

Emi kommer bli en liten draghund istället för agility-champion!

2009-12-29 @ 21:19:17
URL: http://korrre.blogg.se/
Postat av: Maria

Så mysigt ni ser ut att ha det! Ganska avis! Ska dock inte klaga på vintern här hemma. Den har/är fantastiskt fin i år. Idag är den vackraste dagen på länge. Sol, 10 minus och snö. Kan det bli ett bättre nyår? :)

2009-12-30 @ 13:41:03
URL: http://majjamus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0