Torrlagt Karlskrona och jobb i Älmhult


Natten till Måndag blev det en 2 meter lång spricka i en sjöledning och allt vatten i Karlskronas vattentorn rann ut. Jättedåligt med information på morgonen och först vid 8.30 lokaliserades sprickan (av en kanotist, tror jag!). Stadsborna fick vatten på eftermiddagen och de i utkanten av stan först på kvällen.

Mycket underhållande att se hur fruktansvärt upprörda folk blev! :P Måste man tvätta håret precis just dessa timmar? Nog för att det är helt otroligt att Karlskronas vatten försvinner helt, de rören var gamla och borde ha bytts för längesen och bättre beredskap. Men det fanns tankar utställda här och där, egna brunnar och grannkommuner... och inom några timmar har vi ju fint vatten i varje kran igen! ilandsproblem!

Var tvungen att se hur missfärgat första vattnet var sen på kvällen. Det var väldigt missfärgat. Gick fort över, som tur väl var.



När jag kom hem på kvällen hade jag fått brev! Det var från Karolina. Blev alldeles glad ju! :D
Vad mysigt det är med riktiga brev. Varför slutade man med det?




Jag var på brukshundsklubben och lämnade papper och fixade lite, samt duschade, innan jag följde med mamma till Älmhult på jobbmöte.  Vi gjorde ett inredningsjobb i trollhättan åt ett företag som blev jättenöjda, så nu ska vi göra ett liknande i Älmhult. Mamma och jag har kul när vi gör det. Mycket bollande med idéer, sen presenterar vi lite olika förslag. De i trollhättan valde mitt helgalna förslag, med lite modifikationer. Mamma skötte snacket, och jag fotade. Denna skylt fanns i personalrummet:

...brukar ni ha skyddsglasögon när ni diskar?


Efteråt blev det en sväng via Johannishus. Där är så otroligt vackert nu! Första omgången potatis i landet är färdiga, det blommar i alla färger i rabatterna, och Rolf har spänt upp nätet! Redo för match, nån som är på? (tex volleyboll, badminton).

På lördag bär det av mot Öland. Jag och Emi har en liten stuga, mamma och Rolf har en. Rolfs sons familj har sin husvagn där. Det brukar bli mycket kubbmatcher, så vi passade på att öva lite.

Kubb är nog inte min grej, kom jag på... :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Underbara, underbara Johannishus! Ja, det får faktiskt ta och bli en Karlskronaresa nu snart! :) Det där med brev håller jag med om. Vi kanske skulle bli brevvänner också? Alltid lika trevligt (och sällsynt) när ett brev dimper ned i brevlådan!

2009-07-01 @ 23:20:42
URL: http://enolanningpavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0