Lövmarknaden

Vaknade igår och det var tunga moln, sen började det regna. YES! Då kommer jag överleva på jobbet, blir det regn blir det lugnt för då sitter inga ute. Jag var på hundklubben och tränade agility med fröken trams. Vi hade några ordentliga diskussioner där om det här med att springa iväg och ta egna glädjeruscher mitt i min välplanerade övning, men på slutet gick det riktigt riktigt bra.

Vi hade fokus på tre övningar huvudsakligen igår:
1. Kontaktfält, snabbt upp,  två tassar på hindret och två tassar på marken, sen när jag säger "kör" till nästa hinder fort, igår körde jag med klickor och godisskål och det satt fint sen på slutet när jag körde bana
2. Lära sig namnen på hindren, lyssna på matte! Satte upp ett hopphinder som sen ledde till tre olika hinder, som jag varierade vilken hon skulle ta varje gång. Gick hur fel som helst i början, mycket roligare att springa genom tunneln än vippen. och visst betypder "hopp" att man ska igenom tunneln om den är roligast? På slutet sen när hon fick ihop det och matte blev jätteglad och hon fick bollen så kom hon på att man kunde lyssna (hon följer annars mest handvisningar).
3.Framåtsändande, samt "ut", för att få henne jobba lite mer självständigt (på banan, inte utanför!) Det gick bra direkt från början. YEs! :D Framåtsändade är väl föknippat med lek med boll. :D

Svårt att ta bilder på sig själv när man kör, speciellt i ösregn, så lånade lite från nätet.

Sen varierade vi dessa lite och blandade och tog rätt mycket pauser. Och stoppade in en klurig slalomingång. 12-pinnarslalom var uppställt så vi körde på det. Satt 100% varje gång, vad stolt jag är! (har tidigare haft tendens att missa ingångar från ett visst håll, samt att fuska lite om vi kör med fler än 6 pinnar). Det finns hopp....man kanske skulle anmäla sig till nån tävling?


På hundklubben regnade det på...men när jag började jobba vid 15 sken solen över uteserveringen.

Låååång dag på jobbet. Springaspringaspringaspringa... och man blir helt förvirrad när man tar åttonde beställningen på ett bord på en dag (vi brukar annars ha två, max tre sällskap på samma bord på en kväll). "Ja, och hur smakade laxen?" "Jag år pizza". Typ. Men vi delade upp oss, så jag hade huvudsakligen lilla rummet själv. Så det var skönt. Det gick riktigt bra igår faktiskt. Alla jobbade på bra, inte en enda gäst som var upprörd, nästan alla var mycket nöjda med lövmarknadsmenyn och servicen.

Väldigt mycket folk på lövmarknanden, som vanligt. (bild från BLT)

Otroligt att det kan gå så fort ändå. Med dörrvakt som bara släpper in de som får plats, underhåller, passar barnvagnar (guld att slippa få in dem i restaurangen). Det var få som behövde vänta mer än 10minuter utanför, och beställa få och äta sin mat gick fort när det var en begränsad meny att välja mat ifrån. Alla skulle ju vidare, ingen var där för att sitta och småsnacka hela kvällen som annars. Men som sagt, springaspringaspringa, och rast vad är det? vid 20.30 fick jag loss 5 minuter. Sista gästerna gick efter mycket hintande (låsa utemöbler, stänga av musik, blåsa ut ljus..) vid 23.30. Sen kom personalen från vattentornet också och vi satte ihop de nya menyerna. Alla var övertrötta och fnissiga. Men fint blev de, sen får vi se på söndag när vi öppnar igen om alla sidorna sitter rätt..

En nyhet på menyn igår var en lax med potatissallad och citruscream, den såg riktigt god ut! Den blir kvar i sommar. Den ska jag prova så fort jag får möjlighet. Det är massa nytt på nytt på sommarerbjudandet. Sommarmenyn ser jättebra ut! :D

Kom hem vid 2 igår.. och åt och duschade och sovit till halv elva idag. Kanske ska göra något vettigt nu? Se om jag kan få tag på Ida kanske?

Glad midsommar på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Karro

Hmmm... nu kommer det iaf med lite hundar i bloggen. Men var är fotot på lilla Emi? Och hennes matte? Jag kommer ju hinna glömma bort hur ni ser ut innan sommaren är slut...

2009-06-19 @ 19:32:25
URL: http://korrre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0