Partybrud?

Näe, inte jag.... men dessa är lycka!

Dessa är de högsta jag haft sen skolavslutningen i nian, då hade jag ett par mörkröda i läder med hög ful bred klack. Insåg bristen på finskor i min samling på 60-årsfesten och brorsans student, de röda var INTE ett alternativ. Dessa nya är bara underbara! Redo för fest! Svarta pumps kan man ju ha till allt och de är sällan omoderna.

Ida och jag var i skoaffär på förmiddagen, sen lunch hos henne i Lyckeby med två hundar flåsandes i skuggan. På olika sida galler även idag.

Mycket och ganska sent på jobbet idag, sen nattfika med lillebror som tyckte att man inte behövde så mycket skor... men de gör man väl!?

Min skosamling (i ordning efter hur ofta de används:)
  • Nya underbara höga svara pumps!
  • Gamla jobbskorna till hundpromenader (ecco-sandaler = underbara!)
  • Nya jobbskorna (tråkiga men sköna)
  • Flipflops till vardag (sommar!!!)
  • Svarta tygskor till vardag/fest (billiga och bra sommarskor)
  • Låga lackpumps till vardag/fest (Perfekt höjt, sköna, men ack så slitna)
  • Platta tygskor med öppen tå till vardag/fest (söta, men skaver och svåra att matcha)
  • Springskor (svarta, snygga, med inbyggd motor :P)
  • Gummistövlar!!
  • Fotbollsskor (ett måste på agilityplanen)
  • Sandaler till tvättstugan
  • Gymskor
  • Spinningskor
  • Silvriga pumps till fest
  • Dansskor till lindy och bugg (lätta, mjuka, lagom glatta)
  • Dansskor till tango (lätta och med moccasula, så bara på fina danssgolv)
  • Favoritskor som sommarvilar på vinden: Gore-texkängor, walkingskor, vinterstövlar
  • Önskelista: Trekkingskor + medföljande fjällvandringsresa. :D
Ni ser! Inte en sko mer än nödvändigt. :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Helt rätt! Kan aldrig någonsin bli förmånga par skor i en tjejs garderob! Riktigt fina svarta pumps var det också! :)

2009-06-25 @ 19:19:06
URL: http://enolanningpavift.blogg.se/
Postat av: Petra

helt underbart att du har ett par speciella tvættstugeskor :)

Sjælv har jag tvættmaskinen i badrummet men kommer jag någon gång behøva springa till tvættstugan igen ska jag garanterat køpa mig ett par tvættstugeskor!

2009-07-16 @ 13:58:46
URL: http://petraadolfsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0