Knasiga facebook-frågor

Jag brukar aldrig svara på quiz på facebook, av flera anledningar. 1. Dumma frågor. 2. Dumma svar. 3. Måste bjuda in andra för att få se svaret. 4. Störande att få massa förfrågningar hela tiden.

Men idag fick jag från min gamla mattelärare. "Which mathematical function are you?" Hur kan de bedömma sånt? Tog den i alla fall.. och här är resultatet:


"Riemann Zeta Function: Z(z) Mystery and wonder are your "prime" delights in life. You seek to apprehend all the hidden, complex patterns in the universe. Some think you are quirky, but they just don't understand you: they have not learned to think outside the box, as you have. You are a misunderstood genius."

Think outside the box! Kan det hjälpa mig? Jag håller på med skoluppgiften, men där ska vi ju göra något i lådan/kuben/rutan, inte utanför. :P Uppgiften är mycket begränsad. Tillfällig gestaltning i en asfaltsruta på 10x10m inhägnad av ett 2m högt nätstaket och ska ha minst en gånggrind. Rutan ska kunna avändas till 1. Lek 2. Vila 3. Valfritt. Det får inte redovisas digitalt (attans!) och man ska bygga en modell i 1:20. Kombination av kursen Form Landskap och Planering landskap. Bör involvera belysning och geometriska former, och omsorgsfullt valda material....med tankte på tidigare uppgifter i kurserna.  Alla som läst såhär långt kan väl ge ett förslag vad man skulle kunna använda en yta på 10x10m förutom lek och vila!?

En tom tråkig yta med högt galler runt... känns som en hundgård. Hur ska man kunna göra nåt vettigt av det?

Pappa fyllde år igår. Jag var där idag med present och vi putsade en massa fönster på glasverandan. Jag utsidan och han insidan. Tog flera timmar. Det var väldigt mycket fönster. Men fint blev det. Isabell och Ingrid var där när jag kom! Fanns en ledtråd redan i hallen..

Ingrid har blivit så stor! Men fortfarande hur söt som helst och bara massa full fart och skratt. :D "Waaan" (=want), "Wa a doooi" (=what are you doing?). Sen gav hon Emi en basketboll hon hittade i en gömma. Emi blev helglad!

Nu ska jag och dansa!

Träning:
Gym 40min. Mycket effektiv idag, hann med rygg, axlar, core, vader. Körde mycket och tungt rygg idag. Det var skönt.  Nu ska jag inte jobba på några dagar ju, då hinner jag återhämta mig. Träningsvärk i benen idag från gårdagens spurtar. Cyklade in till gymmet och tillbaka. Härligt. =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahaha nej va gulligt! :) Men du angåenden den där rutan så tycker jag ändå du ska tänka lite outside the box och se vad som passar in. Kanske kombinera lek och vila och konst och göra en sån där siverfärgad barbapappawannabe som finns vid tågstationen i Linköping om du kommer ihåg..? :) En tillfällig inhägnad barbapappa ? Hehe, nej, den var klurig! Du får visa vad du kommer fram till sen!

2009-05-12 @ 20:08:33
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/
Postat av: Karro

Ingrid tycker att det vore trevligt om hela ytan täcktes av en stort grönt äpple =P Som inspirationsbild tar du då ett kort på Linda när hon äter sitt gröna äpple. (Hon berättade om äppel-idéen i 5 min när jag försökte förklara mitt koncept.)

2009-05-12 @ 20:59:50
URL: http://korrre.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Du behöver inte alls bjuda in andra för att få svar på ditt quis. Du bara hoppar över det. Skip to result.

2009-05-12 @ 23:18:00
URL: http://cockermatte.blogspot.com
Postat av: Karla

Behöver man inte? Så vet jag att det var förut. Varför bjuder man då in folk till massa dumma quiz? :P

2009-05-13 @ 07:22:47
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Hanna

kanske för att fler än du inte har hittat den magiska knappen:) man behöver inte heller publicera, bara så du vet om du vill smyggöra:)

2009-05-21 @ 22:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0