Resten av helgen

Skrivet Lördag morgon:

Vakande vi sju och blev plötsligt medveten om det där ljudet jag hört då och då på morgonen inte var elementet som knäppte (ja, jag hade faktiskt på elementet i sovrummet och stängt dörren). Gick upp, kollade alla elektriska saker och kranar som kanske kunde droppa eller liknande. Sen hörde jag det! Då är det en liten fågel som om och om igen flyger in i en fönsterruta, sen vilar en stund innan han upprepar försöket några gånger till.

Nu satte jag på datorn bara för att säkerhetskopiera över till bärbara hårddisken. Det tar en hel evighet. Jobbade med sekatören en stund nere vid bryggan. Såååååå vackert med solen som glittrar i det spegelblanka havet. Den höll på när jag kom tillbaka.




Jag åt frukost på verandan och läste nån affärstidning. Där var det bland annat en artikel om hur man får bättre stämning på jobbet, med rätt så självklara punkter. Längst ner stod det dock: ”Träning ger färdighet. Träna på det du vill ha mer av, inte på det du vill undvika. Låt därför bli att klaga och gnälla, och försök istället blir bättre på att se saker positivt.”  Bra poäng, påminn mig om det nästa gång jag gnäller över nåt! Tänk vilka experter vi borde vara på vissa saker…


Senare gick jag till naturreservatet på Lindö. Jättevackert! Blänkande hav och tunna steniga skogar. På vägen dit och hem fanns massa fina renoverade hus och upppiffade gatuskyltar... Tog 1h 45min ändå den där promenaden, så sen slöade vi på verandan innan. Plugga gick ju inte, det låg ju en hund mellan mig och skolgrejerna... ;) Innan vi åkte hem tvättade Iga och jag bilen (hon älskar vatten som rör sig, måste fånga allt!!). Bilen blev ren. Igas tassar blev skitiga efter att ha attackerat vattenstrålen och grävt efter den, annars luktade hon mest bilshampo. Emi nöjde sig med att gnaga på en pinne.




Söndag blev en sån där dryg dag, med bara göra massa måsten. Packa upp, damsuga, handla mat, äta... Började jobba redan 14. Eftermiddagen på jobbet var riktigt lugnt och skönt. Alla gäster hade ett sånt trevligt lunk, och stammisar och sådär. Sen gick chefen, och givetvis slog det till och belv fullt på nolltid. Massa onyktra flirtiga belgiska herrrar trillade in och höll på att göra oss galna. Jag och Åsa sprang runt som jag vet inte vad i 2-3 timmar och försökte hinna med nåt, medan de bara tjattrade och ändrade sig och envisades med att prata franska emd oss (ingen av oss pratar franska!). Sen var det givetvis lugnt igen när chefen kom tillbaka.... Nu skulle jag inte öva på att klara, skulle bara få det ur mig!

Nu luktar det sommarregn! Underbara underbara maj! Västra mark nästa!

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow vilken underbar helg! Kuggeboda är verkligen fint... :) Och så att vakna upp till doften av sommarregn dessutom, det sitter ju aldrig helt fel. Ha en fin dag idag! Kramar

2009-05-04 @ 11:13:26
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/
Postat av: T

Aww mysigt, Iga ser så glad o trött ut :)

2009-05-05 @ 01:27:51
Postat av: Hanna

Ååh vilket fint hus och vad härligt det ser ut!

Kram

2009-05-06 @ 23:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0