Kändisrestaurang och bra söndag

Igårkväll åt "Jonathan D Posell" från Desperat Housewives på montmartre med fru och barn! En annan gäst påstod det och jag var tvungen att googla. Han betalade med kort, så jag hade ju namnet. :P och han visade californiskt körkort som leg.

Från IMDB:
Series Film Editing by:
Andrew Doerfer (35 episodes, 2005-2009)
Jonathan Posell (26 episodes, 2004-2009)

Undrar vad de gör i lilla Karlskrona?

Söndagen har vairt jättebra på alla sätt och vis!

Den började med fest i grannhuset med lite klasskompisar efter jobbet igår. Mycket trevligt! Blev itne så sent, för jag gick hem när de skulle till nivå.

Idag har jag städat och gjort fint hemma, innan jag handlade och åkte in till mamma. Där var det LUGNT! Där brukar det alltid vara kaos när det ska vara kalas. Brorsan var hemma och på gott humör. Han och jag lagade maten i god tid (innan det alltid stundande kaoset). Vi lyssnade på Caj Karlsson och skvallrade samtidigt som vi hackade. Sen gick jag en lång runda med vovven runt stumholmen och sen längs hennes favoritstråk i stan som vi alltid gick förut. Det var soligt och fint och träffade massa gamla hundkompisar.

Väl hemma inträffade kaoset. Men det vara bara en liten stund, och det var rätt trevligt ändå. Då är det ju som det ska i min kära familj. :P Först kom Malin och Rosa. Emi överlycklig. Malin uppklädd i rosa klänning och rosa läppglans och nya vita sommarskor.


Sen kom morbror +fru +min ena kusin (andra svenska kusinen pluggar i GBG).

Menyn bestod av couscoussallad med bland annat cashewnötter, apelsin och avokado serverat med stekt halloumi och en jättegod sötsur ganska stark dressing. Limeparfait med varma blåbär/hallon till efterätt och mamma hade gjort hemmagjord fudge till kaffet. Mina konservativa svensson-familj till svenska släktingar såg lite fundersamma ut till denna udda maträtt, fast det visste jag ju att det skulle. Jag tyckte det var hur gott som helst, och fyller man år får man bestämma. =) Och efterrätten var populär!



Av Rolf och mamma och brorsan fick jag massa träningkläder. Verkligen i behov av nya! Fick ett par långa springbyxor (de gamla trasiga), ett par skjorts (de gamla för små) och en jacka (den gamla funkar, men är väldigt varm..) Snygga, genomtänka (sköna och praktiska med fickor och så). Får ta och posa nån dag. :D

Malin hade gjort ett eget kort som var hur fint som helst!! Fick också en trisslott  av dem (blev tyvärr inte rik...) och ett foto som nu är i min bokhylla. =)


Av brorsan fick jag också följande presentkort:

.....det kommer bli ett långt tillfälle. Min dator skulle behöva en spa-weekend!

På kvällen stannade jag hos pappa och umgicks lite med Bud och Marcia som åker hem i morgon. De har varit i Ooooppsaaaala och Stöööckhölm nu några dar och farit runt som jag vet inte vad och sett allt möjligt och hälsat på alla möjliga. Vi pratade resor, de har tydligt rest hur mycket som helst med sina tre barn, både i usa/canada med också i europa. Jag blir alldeles ressugen, får väl hälsa på dem i las vegas nån gång! :D

Ska äta hotellfrukost med dem i morgon, kan inte bli bättre! Bäst jag går och lägger mig! Godnatt!




Kommentarer
Postat av: Ulrica

Vilken härlig dag! Grattis i efterskott. Missat helt ju ;)

2009-05-25 @ 12:00:54
URL: http://cockermatte.blogspot.com
Postat av: Karla

Du har inte missat nåt. Jag fyller idag, men firade det igår! :D Tacktack!

2009-05-25 @ 12:15:26
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0