En treårings sommarben

Alla pratar göteborgsvarv! Ingen göteborgsvarv för mig på lördag. Villvillvill VILL!  Jag kollade på hemsidan nyss, över 220 pers anmälda från karlskrona! Det är många namn jag vet mycket väl vilka det är.. och jag skulle ha startat före många av dem! 1.44.26 sprang jag på sist. Det känns bra... och då var jag ändå förkyld de sista två veckorna innan loppet. Jag vill jag vill jag vill slå det!  Det skulle blivit mitt femte varv i år. Får jag inte ordning på mina hälsenor i sommar får jag leta upp ett proffs till hösten. För jag är redan anmäld till nästa år och då ni, då ska jag dit! Jag är som en gnällig unge idag.. säger som ingrid: "waaaant"

Photomotion är alltid där och fotar, sen identifieras man efter nummerlappen. Detta är från 2007, precis vid målgången (1.51.33 sprang jag på). 2008 sprang jag för fort för att fastna på bild. :P

Löppasset idag gick inte så bra, det kändes i hälsenorna, så tog ett lugnt och tråkigt löppass. För att göra det hela ännu bättre snubblade jag på en sten när jag var precis hemma och landade helt tafatt på asfalten och satt där och kände dig dum en stund medan Emi glodde på mig och undrade varför detta plötsliga stopp. Ser ut som om jag är tre år med ett stort skrapsår på ena knäet! Kännt mig som 93 år annars idag, rört mig försiktigt så det inte ska gå upp.

Annars har jag idag hjälpt Karolina att flytta lite saker, varit med brorsan och letat upp studentkostym, träffat lite släktingar några minuter innan jobbet.


Farbror och fru kom från Las Vegas idag, och de är verkligen typiska amerikanare. VÄldigt härliga och omtänksamma människor,  hälsandes i överpositiva falsettoner. Jag fick en rosa tröja med glittrig text på "LAS VEGAS". När ska jag ha den? Tja, inte lätt att köpa present man träffar var 6:e år typ. Bud, pappas storebror som är uppvuxen i Oregon, trivdes i vårt ostabila väder:

"Just like in Oregon, if you don't like the weather, just wait a minute!"

De är verkligen så lika! Bud är bara mer av allt.; mer amerikan, gråare hår, större mage.... :P

Skulle jag flytta till Usa skulle det inte bli Las Vegas. Men Oregon lockar när det är tråkigt här... men gräset är alltid grönare på andra sidan..? Idag pratade jag och Henrietta om att vi ska skriva andrahandskontrakt med uppsägningstider och så..... hur brukar man göra det? Hur länge? tänker för mycket idag.... men vad händer om hon flyttar? ska jag också flytta? ska jag annonsera ut rummet till nån annan? ska jag bo här själv och få snåla lite mer? ska jag räkna med att flytta nästa år? hrm...måste maila nån och föreslå en information av nåt slag, tror många i klassen undar vad det finns för kurser och möjligheteter efter, här och på andra ställen.

Jag skulle nog vilja plugga i USA, men två stora saker jag inte lyckats lösa. 1. svindyrt att plugga där. 2. Emi (inte så hundvändligt, flygplan om man ska dit, hundvakt, svårt att jobba, och skulel aldrig vilja klara mig utan henne).

Hursomhelst ser jag mycket fram emot att hälsa på Hanna i Lund i alla fall i mitten av juni. Det är ju faktiskt lite närme och lite enklare. Där kanske finns nån master som passar mig. :D Eller flytta till Ida i Malmö eller Maria i Linköping... kanske? eller bara stanna kvar..

Nu har jag lyssnat klart på en skiva till med "Flickan som lekte med elden." Gillar den!


Konstigt hur man fastnar här. Skriver lite, kollar facebook/mail/andra bloggar, skriver lite till, skissar lite, skriver lite, fixar med musik. Inge vidare effektivt. Nu är det sovdags, kommer nog bli en lång dag i morgon.. Godnatt!

Träning:
Springa 45min. Lugnt jämnt tempo på västra mark med Emi, innan frukost.

Kommentarer
Postat av: Karro

Stackars Karla! Du sa inget om knäet när jag mötte dig...

2009-05-15 @ 07:57:31
URL: http://korrre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0