Från daggmaskar till solig bokskog

Idag har det varit riktigt aprilväder (försenat), dvs regn och storm sen sol och varmt och allt omvartannat.

När jag gick ut med Emi på lunchen ööööööste det ner och vi blev helt leriga efter en tur i monsunparken. Helt plötsligt kom jag på att det var daggmaskar överallt, och inga små heller. De vi hade i Nättraby där jag växte upp var några fåtal centimeter långa, dessa var de största jag sett! och inte en, utan många!! Synd (eller kanske tur) jag inte hade kameran med mig.

I skolan idag skulle vi redovisa våra former. Något skapat av geometriska former, som skulle uppge en viss känsla. Sen skulle man skriva något om sin form på en pappersbit 10x10cm med rivna former. Konstig uppgiftsbeskrivning som man kan tolka lite hursomhelst och göra lite vad som helst. Det var ganska kul ändå, pratade landskapskonst osv. På min lapp stod det nåt om sommarregn, sittandes lutandes mot en vägg läsandes en bra bok med regnet smattrande mot taket... något inspirerad av dagens väder och min läs-helg i Kuggeboda kanske kanske?


Den första är min, ser ni kuben som står för en sittande underkropp och pyramiden är en lite lättare överkropp och klotet ett huvud som är böjt ner över en bok, vi fick välja vit eller svart färg, jag valde svart för att ge den tyngd och ge den en mer avslappnad känsla.

Vi hade också rätt kul när vi finslipade det sista igår. Jag och Hanna var uppe sent och tvättade och åt kladdkaka och slipade lite emellanåt, sen spraymålade lite ute på gräsmattan. Hanna i rosa morgonrock och ballerinaskor. Klart underhållande syn!

Jag var så inställd på att springa runt i regnet ikväll och träna agility, är ju hjälpinstruktör där. Kul att träffa alla, men faktiskt inget superväder där på eftermiddagen. Sen fick jag ett meddelande "du kommer ihåg att det inte var nåt idag va?". Näe, totalt förvirrad idag. Stack ut och gick på Verkö istället.

Där kom solen fram och det var verkligen hur skönt som helst! Emi var duktig och lös och massa späda bokblad och en lysande grön skog som doftade sommarregn! Älskar den doften!



Började lyssna på ny ljudbok i bilen idag. "Flickan som lekte med elden", av Stieg Larssons (andra boken i Milleniumtriologin). Var nästan svårt att stiga ur bilen sen. Spännande. Fast det är 18 cd-skivor, har en känsla av att jag kommer hålla på med den ett tag...


Idag har jag också fotat nya tapeten, lovade visst nån det. Kanske inte så fantasifull, men jag gillar den. Tänk vad häftigt man kan inreda, med helt galna färger!! Fast nu är det ju inte mitt rum....för tillfället. Jag är också lite besviken att den stora skillnaden på hur man upplever rummet framgår på bilderna. I dagsljus är det hur stor skillnad som helst. Den blåa var så....ehm... BLÅ! och sliten. Svårt att få det värre faktiskt!


Tänkte det kunde vara kul att jämföra hur rummet sett ut innan. Bild 1+2: Juni 2008 när Anna hade rummet. Bild 3+4: Januari 2009.



Jag känner mig trött ikväll... suttit med grupparbete i morse och pluggat litteraturseminarium ikväll.

Lyssnar på "Säkert!" (dv Annika Norrlin, som man äver känner igen från Hello Saferide). Gått med en låtrad på huvudet till och från nu i några dar... "Andas, jag kan inte andas det låter så pinsamt vagt när jag står bredvid dig." Vet inte varför just denna raden fastnade. Den är i alla fall från låten "Vi kommer dö samtidigt du och jag".

Träning:
Tisdag: Springa 47min, ca 8km. Sprang från Bastasjö uppåt Inglatorp. En gammal favoritrunda. Det var kul att springa där igen, väldigt vackert. Duggregn, mötte ingen, Emi lös och skötte sig helt perfekt! Blandad känsla igår, fick energi för det var så fint och skön luft och gillade att äntligen få tid och ork att springa (för mycket jobb för det sista dagarna), men det kändes rätt tungt ändå, jobbigt att lyfta fötterna högt där det var stenigt och tungt i sanden.. Backarna var långa igår. Men sen fick jag en adrenalinkick när det var 2km kvar och drog på ordentligt. Härligt att få sträcka ut!

Onsdag: Gymma 40 min. Körde rygg, bröst, core, vader, lite axlar, lite smidighet. Värmde upp med hopprep idag. Det var faktiskt kul. Fast de har ett sånt där proffsigt med vajer, och det gör så ont när man börjar bli trött och missar! Tränade vid lunchtid idag, lite mer folk än det brukar vara när jag är där annars (på förmiddagarna). Alltid samma människor, samma typ av musik, samma ljud med vikter som slår i osv, samma allt. Nickar åt varandra och pustar ut. Ja, rätt skönt att där alltid är sig likt, oavsett allt annat. :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är en riktig konstnär ju! :) Riktigt fina skapelser tycker jag. Bra val av Stieg Larsson där med och ska du lyssna på den i bilen får du nog ställa in dig på att åka låååånga rundor, hehe.



Jättefin färg på rummet också! :)

2009-05-07 @ 09:02:15
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0