Tango!

Ikväll har jag tränat agility och dansat tango!

Agilityn gick bättre för kursdeltagarna än för mig idag. Emi sprang 10 varv runt HELA planen så fort hon bara kunde, sen gick det att köra lite med henne. Då gick det bra. Men total överskottsenergi! Matte har väl varit tråkig idag...

Tango har jag inte dansat på väldigt länge. Kom väldigt sent pga agilityn. Men snackade en del med folket där och dansade kanske tio låtar. Varav en med en tysk tangolärare (50+).  Man blir ju dansgolvets drottning med nån som kan föra så tydligt att alla små sparkar och snygga steg kommer i bara farten!

Det blir tangokurser igen i Karlskrona förresten! 4 måndagar i Juni. Nybörjar och medel. Välkommen tillbaka till Karlskrona, kära tango!

När man är på tango, så dansar man lite, pratar lite, men tittar på skor. skor, skor, skor.... damerna rör fötterna helt otroligt.... små små detaljer fångar musiken fångar dansen och ser så lätt ut, och de dansar på höga stilettklackar! En dam där har alltid extrema skor. Alltid minst 7cm stilettklackar, men i all världens färger och mönster. Glittriga, lila, turkosa, röda, glansiga...osv. Idag hade hon ett par svarta med stora oregelbunda vita cirklar, som var lysande lila på insidan (som till och med syntes emellanåt). Jag letade efter liknande men hittade verkligen inga, denna var ändå rätt nära och en sådan sko hon mycket väl kunde haft.


...forgot to wright in English, way to tired to think. Had a nice afternoon with uncle Bud, auntie Marcia and Bob. Lunch, wandering around in the nice weather and having some coffee at Wayne's (only place in town that serves decaf). Emi didn't mind, she was with us during the afternoon, and found a nice spot on Marcia's feet when we had coffee.

Tomorrow they're going to Stockholm, and then back to Las Vegas on Monday. I have really enjoyed havning them here. Just a lot of enthusiasm, jokes, laughter, music. Makes one happy!


Bedtime now... feels like I have thousand things to do tomorrow. Hope it's bad weather before lunch, so I can sit by the computer with schoolstuff without getting too restless. :P

Good night!

Träning:
Gymma 35min +crosstrainer 20min. Rygg, axlar, core. Körde mer core och mage än jag brukar, kändes jätteskönt. Cross brukar jag inte heller göra mer än tills jag bli varm, men det var också skönt. Ska bli mer pass som dagens framöver

De hade satt upp tavlor på gymmet med bilder och namn på massa olika övningar, uppdelade i rygg, axlar, biceps, triceps, mage...osv. Såg ganska kul ut...fast nej tar massa tid. Och jag känner inte nåt behov att blir biffigare just nu.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg! :) Vilka härliga skor, sådana vill jag ha (även om jag nog skulle nå tvåmetersgränsen då...). Kul med tango! Ångrar lite att jag hoppade av den där nybörjarkursen i karlskrona, det var kul! Nu ska jag försöka SOVA tror jag. Det vore nåt! Puss på dig

2009-05-21 @ 22:02:46
URL: http://enolanningibarca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0