Jag vill...

Jag vill...
skriva
sjunga
teckna
dansa
springa
hoppa
leka
spela
simma
läsa
höstmysa
cykla
baka
skogspromenera
umgås
filosofera
dansa lite till
..och allt och ingenting!

Jag vill så mycket, och ikväll är en sån kväll jag skulle kunna ha gjort allt eller nåt, men bara sitter och slappar och går och plockar lite här hemma.. Rätt mysigt det med.

Skolstarten för läsåret, och den drastiska omställningen i vardagen som det innebär, gör att jag börjar reflektera över saker och ting. Vad vill jag bli? Vad vill jag läsa? Varför? Vill jag läsa? Var vill jag läsa? Vad ska jag göra resten av livet? och allt man borde göra...köpa böcker, ta reda på utbildningsmöjligheter efter detta året, läsa på gamla anteckningar då jag inser att jag inte minns nåt, trots att typ allt som sas idag på föreläsningen har vi hört innan förra terminen nån gång.

Och det här med hållbarhet, egentligen? Ikea family skickade ut en katalog som handlade om miljötänk och miljöfrågor, faktiskt rätt bra gjord och lite tänkvärd sådär, bland annat om ett par i holland som engagerar sig i hållbarhet på olika sätt. Tänk om man skulle engagera sig ordentligt i nåt? Inte bara lite här och lite där?

Eller så bara lutar man sig tillbaka och njuter av hösten...

(bilderna är från förra hösten)

Man flyttar in i myskläder och sen går man. På hösten är hundar välkomna på stränder och i skogar på ett helt annat sätt, och det är skön luft och skön temperatur. Då tar jag på mig regnkläder och ryggsäck och bara går och går och går. Sen kommer man hem helt slut med en överlycklig hund och kan mysa länge utan att det spritter i benen!




Kommentarer
Postat av: Maria

Så mysigt med höst. Jag tänker precis som du. Nu får vi se till att njuta av denna hösten ordentligt. Du får ta med dig mig ut på dina gå, gå, gå promenader i skogen! KRAM

2009-09-06 @ 12:55:22
URL: http://majjamus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0