♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Elin Gertrud Gunilla Fagerström


Igår somnade min mormor in. Idag skulle hon fylla 82 år.

Min mormor har alltid varit vacker och ordentlig, och stark vilja med vad hon tycker och tänker. Alltid fint klädd, med sina färgglada klänningar, stora fina kappa, nätta skor och fina hatt. Som liten minns jag att hon var bäst på att sticka (hon kunde sticka koftor med precis vilket motiv som helst), bäst på att göra goda mackor och till och med bäst på havregrynsgröt. Hon hade ett otroligt tålamod med alla läxor som hon hjälpte oss med. Hon älskade när jag spelade tvärflöjt, har alltid lyssnat, frågat och njutit. Jag önskar jag hade kunnat träffa henne oftare och spela.

Hon har varit sjuk i många år och det har gått upp och ner, men under kontroll med hjälp av mediciner. Hon har länge varit klar och när hon varit inne och fått nytt blod blev ung och pigg och pratglad i flera veckor. Och hon har bott hemma i Ronneby hela tiden och morfar har alltid tagit så väl hand om henne. Men medicinerna tar på krafterna. Nu har hon somnat in.

Vila i frid kära lilla mormor.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Fint skrivet om din mormor Karla!

2010-08-12 @ 10:08:18
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0