Draghunden


Vi hade ett riktigt trevligt träningspass tillsammans igår, Emi och jag. Jag fick tispet att träna att åka utan stavar. Det har jag inte vågat innan riktigt, inte ett helt varv sådär, men tänkte att jag provar. Det gick jättebra! Inte tekniken kanske... Men jag övade teknik, Emi hjälpte till att dra så vi inte skulle sacka helt. Det tempot passade henne bättre, hon drar ju inte alls eller väldigt lite annars när jag åker. Nu drog hon lite lagom sådär i de två varven vi övade. Sen kom jag på att eftersom jag hade händerna fria kunde jag ju fota! Lånade Patriks lilla kamera. Det var skoj!

Vi avslutade med ett vaarv på 4:an, och hon fick springa lös. Då hade hon sprungit av sig värsta energin och alla andra som var där den dagen och åkte hade vi träffat en massa så de var inte chockade när en hund kom springande. Då körde jag med stavar och men min nya förbättrade teknik och det gick fort. Emi skötte sig kanon och lydde mina kommandon "framför" när vi skulle köra om nån och sen "sidan". Då väntade hon på att jag skulle komma ifatt och laddade om för att sen sätta fart bredvid mig igen. Brydde sig inte alls om någon annan vi mötte eller åkte om. Kul vi hittade ett pass båda gillade! ...och så fint var det, förmiddag, lite sol som tittade fram och massa snö!










Finaste Emi med snö i pälsen och i "skägget".


Inatt blev jag klar med sista skoluppgiften. Fixade det sista layouten nyss och lämnade in. Nu jullov!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0