Vintern fortsätter


Jag börjar komma in i vinterlivet. Det är härligt. Man kanske skulle flytta nånstans där det var lite mer vinter lite oftare än vad vi brukar ha här. Nu kan man inte klaga. Isen har frusit och är säker runt hela långö nu, och man kan gå till skolan eller västra mark på typ 10 minuter istället för 45 minuter. Och springa på 5 istället för 20 min till västra mark. Nu när det är så kallt så glider man inte runt så mycket som man gör i slasksnö, och snön har legat ett tag och blivit lite upptrampat i spåren. Faktiskt rätt bra grepp, bra mycket bättre än om man försöker gå.


Har sprungit två pass i strålande sol och gnistrande snö! Båda på västra mark, sista turen genade jag över isen hem! Har kommit på att det är mycket kul med pulsklocka! Jag förstår väl inte riktigt hur man kan lägga upp träningen med den, men det är bra att se till så man inte sackar och kul att jämföra olika pass och i backar och sådär...

Senaste passet låg min medelpuls på 76% av min maxpuls. Jag försöker låta bli att komma under 60% i puls. Högsta pulsen uppnådd under passet vad 97% av maxpulsen. Kan det stämma? Jag ska ta och leta upp nån annan som tränar med pulsklocka tror jag och jämföra lite.


Följ min träning på Funbeat:

http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=180238

Det känns kul att börja komma igång lite ordentligt med löpningen nu (inför göteborgsvarvet!). Det känns bra i mina soleusmuskler och konditionen håller för en timmes löpning i snö i vettigt tempo. Hoppas de hänger med sen också. För nu är jag taggad!



Långö från isen. Visst blir man sugen på att vara ute!?

Skridskor
Längdskidor
Promenera
Springa

INTE plugga. Men jag har tenta på måndag...


Patrik och jag har faktiskt blivit lediga lite samtidigt för en gångs skull. Det har varit mysigt med tid till att fixa och dona och umgås och träffa lite folk och sånt. Avslutade med en välbehövd sväng på stan. Köpte massa små saker som var bra, men inte jättekul... men sen precis innan vi skulle hem så provade jag en klänning/långkofta som såg tråkig ut på galgen, men som var jätteskön! Det var det enda jag provade, och det kändes rätt!




...och ikväll har jag haft goda vänner på pluggeftermiddag och sen mat. Mycket trevligt! Skönt att ha några tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är s¨å härligt med din positiva inställning Karla! Jag önskar att man hade haft dina krafter att ta sig ut oftare. Du får hemskt gärna dra med mig och barnvagnen ut på långrundor sen! Bara och ringa så är jag där på 5 min :)

2010-01-10 @ 12:02:09
URL: http://majjamus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0