Pinnhus

Denna veckan har arkitekturkursen daragit igång med föreläsningar om byggnaders konstruktion och tak och lek med pinnar.


Mitt hus..... och några andras:


Sen har jag lämnat in ämnesförslag till mitt kandidatarbete. Detaljplan över Kålö, vad tror ni om det!? Haha ja då har jag att göra denna termin i alla fall. Efter det har jag varit ledig och fått allt möjligt gjort. Tränat, sökt praktik, ätit lunch med Sofia, varit på hundklubben, köpt inflyttnignspresent, letat upp ett par skor som inte läcker, fyllt på spolarvätska, gått långrunda i skogen... ätit kanelbullar, och sånt där viktigt!


Jag letade efter stövlar, i fyra affärer. Stövlar och jag kommit inte överens, för höga för låga för smala för breda för mycket detaljer, för hit eller för dit. Men hittade dessa svarta, tyckte de var lite udda och roliga. Funderar på att köpa gula snören till eller nåt. Kanske. Och ett par billiga tygskor. Nu är jag redo!

Imorgon bär det av till Åhus för att gå på inflyttningsfest i häftigt hus. Kamera medtages! och inflyttningspresent:


Nu ska jag rasta hund och gå bort med återvinning, gymma, byta en lampa på bilen, städa hemma, sortera lite papper... Ringa och skälla på affärsverken för att de har så dyr el! Eller nej, kanske inte.

Det känns skönt att komma igång med träningen ordentligt. Det börjar bli dags att träna för Göteborgsvarvet 22 maj, och vi har anmält oss till cykelvasan 14 aug. Ett bra tag tills dess, men roligare att träna när man har lite sånt kul framför sig!

Denna veckans träning:
Måndag: Ingen (skola 9-17, jobb 17-23)
Tisdag: Löpning 60min; uppvärmning 10min, intervaller 6x6min med 2min ståvila, nervarvning 5 min
Onsdag: Skogspromenad 2h; högt tempo i snö och terräng efter Frida. Lösa lyckliga hundar!
Torsdag: Löpning 50min; rätt lugnt tempo trossö runt men tungt i snöslask, armhävningar och aittups
Fredag: Gymma
Lördag: Squash
Söndag: Ingen (jobba 11-23)

På funbeat kan man följa min träning och lägga upp sin egen!
http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=180238





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0