Trädgårdsarbete

Igår var en heldag på uteplatsen, eller ja, halvdag. Plocka ner en enorm rosenbuske före lunch. Sen lunch ute i linne, vindstilla och solsken. Det blir verkligen riktigt varmt och gott!


Efter lunch tvättade/skrubbade jag massa skor, därav handduk, trasa och glasskartong på staketet...


På den sidan med trädgårdslandet får Emi inte vara (leriga tassar inne nej tack!), men på sidan med plattor och bord och så har jag satt upp ett nät. Mellan spaljén och en stolpe är det dock ett glapp stort nog att sticka ut huvudet emellan. Favoritplatsen!


Sen rensade jag ogräs i trädgårdslandet och runt staketet. Emi och Patrik tittade på. Fast det får man göra när man lagat lunch eller är världens bästa hund. =)


Lyckades även gräva fram ett järnrör och en dörrmatta. Förgående boende i denna lägenhet verkar haft en märklig idé om det där med trädgårdsland...


Klar för denna gången! Nu väntar jag ivrigt på att se vad alla knoppar kommer att bli för något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0